Storkamp på Lyngby Stadion

Foto: fodboldbilleder.dk

Storkamp på Lyngby Stadion
Brøndby tager i morgen den korte tur til Kongens Lyngby for at møde De Kongeblå. 16 point skiller de to hold i tabellen, men det er fortsat et opgør mellem nummer to og tre i landets bedste række – altså et ægte topopgør på Lyngby Stadion.

Der er næste garanti for underholdning, når kampen mellem Lyngby og Brøndby kl:16 i morgen bliver fløjtet i gang. De to hold har nemlig tidligere i sæsonen spillet to meget underholdende kampe. Den første blev spillet den 22. september på Lyngby Stadion, hvor Lyngby-spillerne gav fansene en af sæsonens helt store oplevelser, da de fightede en 1-0-sejr hjem på en propfyldt hjemmebane.

Det andet opgør ligger kun to runder tilbage. Det var den sidste kamp i grundspillet, og begge hold var allerede sikret en plads i det fine selskab. Det blev derfor en meget seværdig kamp, hvor Brøndby-spillerne trak det længste strå og hev en 3-2-sejr hjem.

Den kamp bød på to fantastisk Lyngby-scoringer. Først var det Jeppe Kjær, der scorede efter en lang kombination, der startede med et hjørnespark. Derefter var det unge Jens Odgaard, der i den grad meldte sin ankomst med et pragtmål foran Brøndbys berygtede Sydsiden. Imellem de to scoringer havde polakken Kamil Wilczhek dog scoret et hattrick, som altså gjorde, at Brøndby vandt kampen.

De to tidligere opgør imellem klubberne giver altså forhåbninger om en ny stor fodboldkamp, når det på søndag går løs igen. Brøndby må siges at være favoritter til at tage sejren med hjem til Vestegnen. De er højst placeret i tabellen, og de kommer til Lyngby Stadion med tre sejre på stribe. Lyngby-mandskabet, der fortsat må betegnes som en af sæsonens helt store overraskelser, går til kampen med nederlag fra deres sidste to kampe i Alka Superligaen. David Nielsens-spillere har dog vist igennem hele sæsonen, at de kan bide skeer med alle hold i ligaen. De blå vikinger må derfor bestemt ikke afskrives inden kampen.

Kampen mod Brøndby kan også blive ekstra interessant med Lyngby-briller, da hele tre spillere har mulighed for comeback. Det drejer sig om Alexander Munksgaard, Kristoffer Larsen og Emil Larsen. Det bliver spændende at se, hvilken forfatning de er i. Hele truppen kan ses længere nede.

Du kan købe billetter til kampen via dette link: http://shop.lyngby-boldklub.dk/kampe/LBKBIF

Lyngbys trup til kampen mod Brøndby IF
1. Jesper Hansen, 16. Andreas Larsen, 3. Michael Lumb, 4. Mathias Tauber, 5. Martin Ørnskov, 7. Jesper Christjansen, 8. Lasse Rise, 10. Mikkel Rygaard, 13. Alexander Munksgaard, 15. Jeppe Kjær, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Kristoffer Larsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Boysen, 22. Bror Blume, 23. Jens Odgaard, 25. Emil Larsen, 27. Kim Ojo, 28. Oliver Kjærgaard 30. Hallgrimur Jonasson