Lyngby Boldklub tilføres yderligere 3 millioner

Hellerup Finans A/S har tilført 3 millioner til Lyngby Boldklub A/S, der forventer yderligere indtægter i millionklassen qva et realiseret mesterskabsslutspil.
Lyngby Boldklub A/S er i dag blevet tilført 3 millioner kroner i en kapitalforhøjelse. Kapitaltilførslen sker helt som forventet, og som tidligere udmeldt, for at styrke det finansielle grundlag under Lyngby Boldklub. Det er hovedaktionæren Hellerup Finans A/S, der har tegnet de nye aktier med De Kongeblå, der i sidste weekend endegyldigt sikrede sig en plads i mesterskabsslutspillet.
Dermed er Lyngby Boldklub sikre på at slutte i top 6 og dermed få minimum endnu en sæson i Alka Superligaen. Det sender først og fremmest en del millioner i retnig af Lundtoftevej i form af øgede TV-penge og indtægter på kampdage. Men at man allerede nu er sikker på en ny sæson har også positiv indvirkning på forhandlingerne om klubbens fremtid:
”Vi lukker ikke en handel i morgen, fordi vi nu er sikre på at slutte i top 6, men det er klart at man rydder en usikkerhed af bordet, når vi allerede nu ved, at vi er sikre på endnu en sæson i Superligaen,” fortæller bestyrelsesformand Torben Jensen, der ikke har en deadline på hvornår en ny ejer skal være på plads:
”Vi har tilført kapital nok til, at vi ikke har en presbold i forhold til at afhænde klubben her og nu. Det skal være den rigtige ejer, som kan videreføre de planer og det gode arbejde, der er lagt i klubben de sidste 2 år. Men vi fastholder forventningen om, at klubben er solgt, inden sæsonen slutter og det bidrager de sportslige resultater positivt til” lyder det fra Torben Jensen.
Med den seneste kapitalforhøjelse i er Lyngby Boldklub A/S i alt blevet tilført mere end 13 millioner kroner siden årsskiftet. Planen er fortsat at tilføre yderligere kapital i løbet af marts.