Søren Hermansen bliver ny U16 og U18-landstræner

foto: fodboldbilleder.dk
Søren Hermansen bliver ny U16 og U18-landstræner

Lyngbys A+-træner Søren Hermansen stopper den 30. Juni i Lyngby Boldklub. Karrieren fortsætter hos DBU, hvor forbundet har headhuntet Lyngby-træneren til en position som U16 og U18-landstræner.

Ved udgangen af sæsonen vinker Lyngby Boldklub farvel til Søren Hermansen, der hos De Kongeblå hidtil har været ansat som A+-træner med ansvaret for klubbens største talenter. Den tidligere Lyngby-bomber har været i klubben siden juni 2011, hvor han kom til De Kongeblå som U17-cheftræner. Tiden i Lyngby har også budt på en kort periode som cheftræner for førsteholdet, som han varetog i en kort periode frem mod David Nielsens ansættelse.

Pr. 1. Juli er tiden i Lyngby dog forbi. Hermansen tager et skridt op og flytter ind til Dansk Boldspil Union, hvor Hermansen skal være U16 og U18-landstræner. I Lyngby Boldklub er man både ærgerlige og stolte over jobskiftet:

”Endnu engang har vi bevist, at vi ikke kun kan udvikle dygtige fodboldspillere – men også dygtige trænere. Så vi er stolte over at kunne aflevere endnu en træner til DBUs landshold. Omvendt er vi meget kede af at miste en dygtig træner og mest af alt en dygtig kollega, der på sin egen vis har haft stor betydning for det gode og ambitiøse arbejdsklima vi har her i klubben” fortæller sportslig leder Birger Jørgensen.

Hovedpersonen selv takker af med samme følelse af glæde og vemod. Søren Hermansen er ikke i tvivl om at han har udviklet sig enormt i Lyngby, og derfor nu kan tage et godt skridt videre i karrieren:

"Efter 6 fantastiske år i Lyngby Boldklub opstod nu muligheden for at blive Ungdomslandstræner, og efter kort betænkningstid følte jeg, at det var et spændende og naturligt skridt i min udvikling som træner og person. Da jeg først tiltræder i DBU 1. Juli har jeg heldigvis nogle måneder til på bedste vis at afslutte mit samarbejde med mine dygtige kollegaer i Lyngby Boldklub, og det ser jeg frem til” fortæller Søren Hermansen.

Søren Hermansen fortsætter i sin nuværende funktion som A+træner frem til udgangen af indeværende sæson.