Mikkel Rygaard tilbage i truppen mod FC Midtjylland

foto: fodboldbilleder.dk
Mikkel Rygaard tilbage i truppen mod FC Midtjylland

Fredag aften kan Lyngby Boldklub spille sig snublende nær mesterskabsslutspillet, men modstanderen er hård – sidste sæsons bronzevindere fra FC Midtjylland byder inden for til et Lyngby-hold, der må undvære keeper Jesper Hansen.
For tredje gang i 2017 er De Kongeblå på banen i Alka Superligaen, og det er med en status som ubesejret i forårssæsonens foreløbige kampe. De har budt på en sejr over FC Nordsjælland og 0-0 mod Esbjerg – fredag aften klokken 20.15 fløjtes der op nok engang, og her er det FC Midtjylland der står på den anden side af banen.
Ikke mange havde før sæsonen regnet med, at 24. spillerunde skulle byde på en direkte kamp om 3.pladsen hvor Lyngby Boldklub var involveret. Ikke desto mindre er det tilfældet fredag, og skulle Lyngby snuppe fuld gevinst med hjem vil det ikke blot være en ny sensation – det vil også sende Lyngby snublende nær mesterskabsslutspillet.
Modstanderen FC Midtjylland må dog erklæres som kæmpefavoritter. Herningenserne har blot tabt to gange på hjemmebane i indeværende sæson, og klubben hører både størrelsesmæssigt, økonomisk og trupmæssigt til i den absolutte top 3.
At Lyngby dog godt kan bide skeer med de store har allerede været tydeligt i sæsonen hidtil. FCM er nemlig blandt de hold, der har måtte give fortabt på Lyngby Stadion, hvor Midtjylland i efteråret tabte med 1-0 til De Kongeblå. Matchvinder ved den lejlighed blev Kristoffer Larsen, men kantspilleren bliver med garanti ikke målscorer i fredagens kamp. Nordmanden er nemlig fortsat ude med en skade.
Det samme er keeper Jesper Hansen, der måtte udgå af mandagens kamp mod Esbjerg med en skade i læggen. Det giver plads i buret til Andreas Larsen, der fik sin Superliga-debut og holdt buret rent i nulløsningen i mandags.
Jesper Hansen er dog ikke eneste skade i målmandsteamet, hvor også Oskar Snorre er ukampdygtig med en skade i armen. Det betyder, at U19-holdets Jonas Elkjær træder ind som reservekeeper. Med i truppen er til gengæld Mikkel Rygaard, der forleden forlængede sin kontrakt med Lyngby. Offensivspilleren glider ind i truppen efter overstået karantæne.
Der er kick-off på MCH Arena i Herning klokken 20.15. Er du ikke på stadion kan kampen ses direkte på Canal 9.
Lyngbys trup mod FC Midtjylland:
16. Andreas Larsen, 31. Jonas Elkjær, 2. Thomas Guldborg Christensen, 3. Michael Lumb, 4. Mathias Tauber, 5. Martin Ørnskov, 7. Jesper Christjansen, 8. Lasse Rise, 9. Lasse Fosgaard, 10. Mikkel Rygaard, 15. Jeppe Kjær, 17. Casper Højer Nielsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 27. Kim Ojo, 30. Hallgrimur Jonasson.