Mikkel Rygaard i Lyngby til 2020

foto: fodboldbilleder.dk
Mikkel Rygaard i Lyngby til 2020

Lyngby Boldklub har forlænget kontrakten med Mikkel Rygaard og lagt yderligere to år på offensivspillerens aftale. Den nye kontrakt løber frem til sommeren 2020.

Han var trænerstabens højeste ønske i vintertransfervinduet for et år siden, og særligt i det forgangne Superliga-efterår har midtbanekreatøren Mikkel Rygaard vist hvorfor. Rygaard har været en central skikkelse i Lyngbys foreløbige successæson, hvor han har bidraget i samtlige kampe – aftenens opgør mod Esbjerg undtaget.

Her sidder Rygaard over med karantæne, men ”fridagen” er heldigvis blevet brugt konstruktivt til at forlænge aftalen med Lyngby Boldklub – til stor glæde for cheftræner David Nielsen:

”Rygaard har gennemgået en fantastisk udvikling, og han har vist at han besidder enorm individuel kvalitet. Han har sammen med holdet lagt et par ekstra niveauer på, og gør det fantastisk i Superligaen. Så vi er rigtigt glade for, at vi kan lægge yderligere to år på Rygaards aftale” lyder det fra David Nielsen, der også ser et fortsat udviklingspotentiale for Lyngbys nummer 10:

”Han kan noget, der kan gøre ondt på alle i Superligaen. Men det betyder også, at han skal være klar til det som venter. Kravene bliver højere, når man er en profil og Rygaard skal lægge på fysisk og mentalt, sådan som han har gjort det fra det sekund han trådte ind ad døren. Det er Rygaard fuldt ud klar til, og jeg ser i den grad Mikkel Rygaard udvikle sig til et endnu højere niveau i de kommende år” lyder det fra David Nielsen.

26-årige Mikkel Rygaard kom til Lyngby fra Næstved BK i januar 2016 og har foreløbigt optrådt 35 gange for De Kongeblå med seks scoringer til følge. I indeværende sæson er det blevet til 3 mål og 4 assists i Alka Superligaen.

Mikkel Rygaards nye kontrakt løber frem til sommeren 2020 – to år længere end den hidtidige aftale.