Ny kapitaltilførsel til Lyngby Boldklub

For fjerde gang på 23 dage udvider Lyngby Boldklub kapitalen. Hellerup Finans A/S skyder yderligere 1.500.000 kr. ind i Lyngby Boldklub A/S.
Bestyrelsen og ejerkredsen bag Lyngby Boldklub fortsætter med at styrke det finansielle fundament under det professionelle selskab, Lyngby Boldklub A/S. Igennem hele februar er klubben blevet tilført kapital, og igen i dag kan bestyrelsen offentliggøre en kapitaludvidelse.
Klubbens hovedaktionær, Hellerup Finans A/S, har øjeblikkeligt skudt 1,5 millioner kroner ind i Lyngby Boldklub for at styrke kapitalgrundlaget yderligere:
”Vi følger den plan vi har lagt og der er tegnet nye aktier for 8.727.289 kroner siden 30. januar, hvor de 5.974.000 kroner er tilført kontant og de 2.753.890 kroner er sket ved konvertering af gæld.  Vi meldte ud i starten af måneden at vi ville tilføre kapital igennem februar og det er nu gennemført. Vi kan nu informere om at vi fortsætter med at tilføre kapital igennem hele marts. Lyngby Boldklub A/S har i februar fået fjernet gæld og samtidig fået skabt et kapitalberedskab som nu skal øges igennem marts. Målet er at skabe et meget solidt kapitalberedskab der kan opretholde og udbygge det stærke fundament under klubben” fortæller bestyrelsesformand Torben Jensen, der ikke har nyt i forhold til forhandlingerne med nye, potentielle hovedaktionærer – ud over, at forhandlingerne fortsat pågår:
”Som vi hele tiden har været åbne omkring, så er forhandlingerne i fuld gang med flere parter. Målsætningen er at lykkes hurtigst muligt, men det skal være den rigtige hovedaktionær for Lyngby Boldklub – vi fokuserer lige nu mere på at få skabt et så stærkt kapitalberedskab at Lyngby Boldklub A/S er uafhængig af hvem der er hovedaktionær – en gældfri klub med et stærkt kapitalberedskab styrker værdien og derved vores forhandlinger” fortæller Torben Jensen.
Lyngby Boldklub lagde i fredags fra land i forårssæsonen med at vinde 1-0 over FC Nordsjælland. På fredag gælder det årets første hjemmekamp, når Esbjerg kommer på besøg.