U17 og U19 godt fra start i Grækenland

foto: Søren Duusgaard
U17 og U19 godt fra start i Grækenland

Lyngbys U17 og U19-hold er draget på træningslejr i Grækenland, og her er man kommet godt fra start!

U17 og U19 er igen i år på træningslejr under sydligere himmelstrøg. I år er kompasset drejet mod Grækenland, der agerer base for de to bedste U-elitehold i hele denne uge. Spillere og trænere ankom uden problemer i søndags, og har allerede været på banerne til både træning og kamp.

”Indtil videre har det været en rigtig fin tur. Begge hold har trænet to gange og spillet en kamp hver mod AEK Athen. Drengene har fået græs under knopperne og primært arbejdet med et mere aggressivt udtryk i presspillet” fortæller Morten Nagel, der er chefscout for ungdommen og fungerer som rejseleder på turen.

De to kampe mod AEK Athen endte med et snævert 1-2-nederlag til U19-holdet, mens U17-holdet klarede 1-1. To gode præstationer ifølge Morten Nagel: ”Det var to rigtigt gode kampe mod en god modstander, der var fysisk stærke, aggressive og kyniske. Kampene blev afviklet under nogle forhold, som var svære for vores spillere, men vi løste det rigtig fint synes jeg. Drengene investerede meget i kampen, og det var tydeligt hvad der var blevet arbejdet med på træningsbanen.”

Nu fortsætter arbejdet på træningsbanen, hvor der er lejlighed til at gå grundigt til værks hele ugen.

”Alle i teamet, både trænere, målmandstræner, fysisk træner og fysserne nyder virkelig at have tiden til at nørde detaljer. Ikke mindst uden for banen, hvor der arbejds både individuelt og i grupper med video, statistisk, data, spillersamtaler og teambuilding via lege og konkurrencer. Så det er en vigtig tur for holdene på den led også” fortæller Morten Nagel.

U17 og U19-holdet træner i Grækenland frem til weekenden, hvor turen atter går hjem mod Danmark og Kongens Lyngby. I det græske venter endnu en enkelt træningskamp for begge mandskaber – begge spiller onsdag aften mod Panathinaikos, mens U17-holdet spiller yderligere en kamp på fredag.