Michael Lumb glad for at forlænge med Lyngby

foto: fodboldbilleder.dk
Michael Lumb glad for at forlænge med Lyngby

Lyngbys Michael Lumb forlængede i går sin kontrakt med De Kongeblå, og backen glæder sig over at være en del af en øjeblikkelig succes – med perspektiv til meget mere.

Michael Lumb har konsolideret sig som en profil på Lyngby-holdet siden skiftet til De Kongeblå i sommeren 2015. Venstrebacken har leveret stabile præstationer i både oprykningssæsonen 15/16 samt indeværende Superliga-sæson, der kickstartes efter vinterpausen fredag. Derfor var det en god nyhed, at Lyngby Boldklub onsdag offentliggjorde at Michael Lumb har forlænget kontrakten frem til sommeren 2018.

”Først og fremmest er jeg glad for, at det er lykkedes os at blive enige om en forlængelse. Jeg synes, at det vi i Lyngby har gang i pt. er super spændende, og det vil jeg rigtig gerne fortsat være en del af. Og David og Lyngby Boldklub havde det heldigvis på samme måde” siger Michael Lumb og uddyber om projektet i Lyngby Boldklub:

”Vi ligger rigtig godt til i ligaen. Der var ikke nogen, der havde regnet med at vi skulle ligge nummer fem i vinterpausen, men jeg synes egentlig, at det er fortjent, at vi gør det. Perspektiverne herfra er selvfølgelig, at vi skal prøve at komme med der, hvor det bliver rigtig sjovt. Men det vigtigste er, at vi udvikler os hele tiden og bygger på, for vi har kun været i Superligaen i et halvt år” lyder det fra Michael Lumb.

Med 29 år og erfaring fra øverste niveau i både ind- og udland er Lumb en vigtig brik for holdet. Erfaringen til trods mener Lumb fortsat godt, at han kan udvikle sig som fodboldspiller og dermed bidrage endnu mere til De Kongeblås sportslige udvikling:

”Jeg har selvfølgelig prøvet at være med i Superligaen og udlandet før, men egentlig synes jeg kun det handler om at fortsætte med at udvikle sig gennem hele karrieren. Jeg skal også hele tiden bygge på, forny mig og forbedre mig og det gælder hele vejen rundt. Og så bidrage til, at vi har ro på og føler os til rette inde på banen” fortæller Michael Lumb, der glæder sig til at sæsonen starter fredag ude mod FC Nordsjælland.

”Jeg har haft nogle gode snakke med David, og jeg er glad for at være en del af projektet i Lyngby. Det er fortsat utroligt spændende at være her, og jeg glæder mig til at komme i gang med sæsonen” lyder det fra Lumb.

Lyngby Boldklub og Michael Lumb har underskrevet en ny aftale frem til sommeren 2018.