Lyngby Boldklub forlænger med Michael Lumb

foto: fodboldbilleder.dk
Lyngby Boldklub forlænger med Michael Lumb
Michael Lumb og Lyngby Boldklub er enige om en kontraktforlængelse frem til sommeren 2018.
Selvom vinterpausen kun har bragt en enkelt ny spiller til De Kongeblå, så har den sportslige afdeling bestemt ikke ligget på den lade side. Energien er blevet brugt på at forlænge kontrakter med bærende kræfter som Mathias Tauber, Thomas Sørensen, Jeppe Kjær samt Lasse Fosgaard – og nu slutter Michael Lumb sig til flokken af Lyngby-profiler med nye kontrakter.
Den 29-årige venstreback har således underskrevet en ny aftale med Lyngby Boldklub, således at parterne nu har papir på hinanden frem til sommeren 2018 – et faktum, der skaber stor glæde hos cheftræner David Nielsen:
”Michael Lumb har med sin store erfaring fra Superligaen og udlandet bidraget med præcis den mængde rutine, som vi har haft behov for i en hektisk efterårssæson. Lumb er en utrolig professionel sportsmand, der samtidig har en sund indstilling, der gavner vores præstationsmiljø og giver de unge mennesker i klubben noget at se op til. Han har sammen med holdet præsteret på et meget højt niveau, og vi er selvsagt meget glade for at vi er blevet enige om en ny aftale” lyder det fra David Nielsen.
Michael Lumb kom til Lyngby i sommeren 2015 – forud for det, der skulle blive oprykningssæsonen. I alt har venstrebacken optrådt 41 gange for De Kongeblås bedste mandskab, men han har endnu sit første mål til gode.
Meritlisten tæller imidlertid rigeligt med flotte poster, blandt andet ophold i AGF, Zenith St. Petersborg, Feyenoord, AaB, Freiburg og Bochum, 2 A-landskampe samt en Superliga-total på hele 150 kampe.
Den nye aftale mellem Lyngby Boldklub og Michael Lumb løber frem til 30. Juni 2018.