Nyt partnerskab skal støtte mindre virksomheders vækst og udvikling
Nyt partnerskab mellem Lyngby Boldklub, Cphbusiness og Lyngby-Taarbæk Vidensby skal støtte den fortsatte vækst og udvikling blandt lokale SMV’er i Lyngby.
Mindre virksomheder er en vigtig del af Lyngbys by- og erhvervsudvikling. Derfor indgår Lyngby Boldklub A/S, Cphbusiness og Lyngby-Taarbæk Vidensby nyt partnerskab om at understøtte mindre virksomheders forretningsudvikling og vækststrategier gennem afholdelse af en række fælles seminarer og gå-hjem-møder, hvor mindre virksomheder kan hente inspiration, sparring og kompetenceudvikling.
Mindre virksomheder står ofte overfor et væld at tilbud fra bl.a. Væksthuse, kommuner og andre erhvervsfremmeaktører, som det kan være vanskeligt at navigere i. Hensigten med partnerskabet er at tilbyde adgang til videndeling, efter/videreuddannelse, faglig inspiration og netværk i et lokalt regi.
Kommunikationschef i Lyngby Boldklub Kristian Maimann: ”Vi er indgået i dette samarbejde, fordi vi ser en klar værdi i at strømline eksisterende tilbud og gøre brug af hinandens kompetencer til at styrke netværket og tilbyde seminarer og gå-hjem-møder for lokale virksomheder.”
Om baggrunden for Vidensbyens engagement i partnerskabet udtaler Adm. direktør Caroline Arends:
”Vi møder ind imellem den opfattelse, at Vidensbyen kun er for de store virksomheder, men det er slet ikke tilfældet. For at skabe en sammenhængende og velfungerende videns- og universitetsby er det helt afgørende, at vi støtter op om mindre virksomheders vækst og udvikling og bl.a. medvirker til en driftig og innovativ servicesektor. Ellers hænger byen jo ikke sammen."
Uddannelseschef på Cphbusiness i Lyngby, Michael Huss Svejstrup fortsætter:
”På Cphbusiness er vi rigtig glade for at lægge lokaler til et forum, som binder det lokale erhvervsliv endnu stærkere sammen. Netværket giver os en unik mulighed for at få et up-to-date indblik i virksomhedernes styrker og udfordringer, samtidig med at vi løbende kan sikre os, at vores efter- og videreuddannelsesprogrammer reelt klæder medarbejderne i virksomhederne på til at varetage fremtidens udfordringer”.
Målgruppen er hovedsageligt lokale virksomheder i Lyngby-Taarbæk, men alle virksomheder, som har interesse i at tage del i initiativet, er velkomne.
De første tre gratis seminarer er allerede planlagt for 2017, og afholdes på Cphbusiness, Nørgaardsvej 30, 2800 Kgs. Lyngby:
1. marts 2017 kl. 17-19: Øg dit salg gennem inddragelse af kunder og netværk v/ Anders Jacobi fra ’Lets Involve’
29. marts kl. 17-19: Lær at sælge med LinkedIn v/ Jacob Elton og Martin Lund fra Linkedinsider.dk
6. juni kl. 17-19: Sæt dine talenter i spil v/ Iris Engelund fra Freddy Meyer ApS
Pressekontakt:
Maja Yhman, Projektkoordinator i Lyngby-Taarbæk Vidensby, tlf. 2573 3210/ my@vidensby.dk
Pernille Vaaben Nielsen, Brand Manager i Lyngby Boldklub, tlf. 3143 4749 /pvn@lyngby-boldklub.dk
Poul Duus Gilling, Adjunkt hos Cphbusiness, tlf. 5185 0593 /pdg@cphbusiness.dk