HB Køge venter i årets anden test

Foto: fodboldbilleder.dk

HB Køge venter i årets anden test

Fredag formiddag gælder det 1. divisionsklubben HB Køge, som er De Kongeblås modstander i årets anden træningskamp

Efter en veloverstået første træningskamp, som resulterede i en 5-2-sejr over 2. divisionsholdet HIK, skal De Kongeblå fredag formiddag igen snøre støvlerne. Denne gang er modstanderen dog fundet på en anden hylde, da 1. divisionsklubben HB Køge venter i årets anden træningskamp.

Ligesom De Kongeblå har Svanerne også været i kamp en enkelt gang efter nytår, hvor det blev til en 4-1-sejr over Brøndbys U19-hold. To af målscorerne ved den lejlighed var nytilkomne Marco Larsen og Daniel Stückler, som tidligere har repræsenteret henholdsvis FC Midtjylland og Brøndby, mens sidstnævnte endda tilbragte sine ungdomsår i Lyngby Boldklub. Stückler bliver dog ikke eneste velkendte ansigt i fredagens møde, for også Lee Rochester er nu på kontrakt i HB Køge, og den tidligere Lyngby-spiller viste ligeledes sine kvaliteter ved at score til 3-1 i sejren over Brøndbys U19-talenter.

HB Køge har i denne sæson været en del af en tæt 1. division, og selvom de overvintrer på rækkens sjetteplads med 28 point for 19 kampe, har de kun tre point op til Hobro på førstepladsen. Det fine udgangspunkt skyldes blandt andet en solid defensiv, der kun lukkede 15 mål ind i løbet af efterårssæsonen, hvilket var det laveste i hele rækken. Det har til gengæld kostet i den anden ende, for med 21 scoringer har kun Fredericia fået nettet til at blafre færre gange end Henrik Lehms tropper.

Det plejer ellers ikke at være målfattigt, når De Kongeblå krydser klinger med HB Køge, og eksempelvis er ingen af de to klubbers seneste ti møder endt uden scoringer. Senest, de stod over for hinanden, var i foråret 2016, hvor Lyngby-spillerne på Castus Park leverede en af sidste sæsons bedste præstationer med en overbevisende 3-0-sejr. Generelt har de da også et godt tag på Svanerne, som kun har sejret tre gange og fået en enkelt uafgjort i de seneste ti indbyrdes opgør, mens Lyngby-spillerne kan bryste sig af seks sejre.

Fredagens opgør spilles på Gentofte Stadion med kampstart klokken 11.00. Adressen er Ved Stadion 6, 2820 Gentofte. I Lyngby-truppen er der et par småskadede spillere, som naturligvis sidder over, men derudover kan alle forvente at komme i kamp.