Lyngby-talent forlænger til 2020

foto: fodboldbilleder.dk
Lyngby-talent forlænger til 2020

Gustav Marcussen har fået forlænget sin kontrakt med Lyngby Boldklub, så den nu løber til sommeren 2020.

Lyngby-talentet Gustav Marcussen er netop blevet udtaget til U19-landsholdets træningslejr i januar, og nu har offensivspilleren  så fået endnu en tidlig julegave. 18-årige Marcussen har idag sat sin signatur på en ny aftale med Lyngby Boldklub, så de to parter nu har papir på hinanden indtil 30. juni 2020. Et stort skulderklap til den talentfulde dribler, der kan dække alle offensive pladser bag angriberen.

Til dagligt huserer Marcussen på Lyngbys U19-hold, men det kommer han ikke til ret længe endnu. Til sommer bliver han nemlig fuldtidsspiller i A-truppen, og dermed får han lov til at bide skeer med Superliga-profilerne på daglig basis.

”Gustav har udviklet sig støt gennem hele året og leveret konstant gode præstationer på flere forskellige niveauer. Han har en stor vilje til at arbejde hårdt på at forbedre sig, og derfor er det kun naturligt, at vi satser på Gustav. Jeg glæder mig meget til at arbejde sammen med ham fremover,” lyder det fra cheftræner David Nielsen.

Årsagen, til at Marcussen ikke allerede nu rykkes op i A-truppen, er, at han først skal afslutte sin HHX-uddannelse på KNORD Sportscollege, Lyngby Boldklubs gode samarbejdspartner, som gennem tiderne har huset adskillige af klubbens spillere.

”Vi glæder os til at få Gustav på fuld tid til sommer, for der kommer han til at mærke, hvordan livet som professionel fodboldspiller er. Det skal han naturligvis lige vænne sig til, men det er jeg også sikker på, at han med hjælp fra os nok skal klare hurtigt. Derfra bliver det spændende at se, om han kan leve op til sit store potentiale,” siger David Nielsen.

Gustav Marcussen står noteret for i alt syv kampe og hele fem scoringer fordelt på U18- og U19-landsholdet, mens det også er blevet til debut på Lyngbys førstehold i DBU Pokalen mod Frederiksværk. Derudover var Marcussen med i træningskampen mod tyske HSV i august, ligesom han har været fast inventar på Lyngbys hold i reserveholdsturneringen.