Philip Rasmussen fortsætter efter nytår hos Oklahoma City Energy

foto: fodboldbilleder.dk
Lyngby ophæver med Philip Rasmussen

Midtbanespilleren Philip Rasmussen har fået ophævet sin kontrakt med Lyngby Boldklub, så han kan skifte til Oklahoma City Energy FC.

27-årige Philip Rasmussen forlader Lyngby Boldklub ved udgangen af efterårssæsonen. Midtbanespilleren har fået ophævet sin kontrakt med De Kongeblå, så han kan forfølge muligheden for et gennembrud i USA, hvor Oklahoma City Energi FC står klar med en kontrakt fra nytår. Og den chance har Lyngby ikke stået i vejen for fortæller cheftræner David Nielsen:

”Philip spillede en vigtig rolle i vores oprykningssæson, og har en stor andel i at Lyngby Boldklub i dag spiller i Superligaen. Philip har været topprofessionel i vores dagligdag, og har været et vigtigt samlingspunkt for truppen – både på træningsbanen og i omklædningsrummet”.

”Philip har et halvt år tilbage af sin aftale, men da chancen opstod for at tage til USA og blive udlandsprofessionel fodboldspiller, så ville vi naturligvis ikke stå i vejen. Vi ønsker Philip alt det bedste med karrieren i Oklahoma” fortæller David Nielsen.

Philip Rasmussen tilbragte nogle af sine ungdomsår i Lyngby Boldklub, men det var først efter afstikkere til FC Nordsjælland, Viborg og FC Vestsjælland at midtbanespilleren fik sin seniordebut for De Kongeblå. Det skete i 2013, kort efter Philip Rasmussen havde tegnet kontrakt med Lyngby, som han nu har spillet i alt 106 kampe for.

Oklahoma City Energy FC, der har danske Jimmy Nielsen som manager, frister til dagligt en tilværelse United Soccer League, der rangerer under den bedste række – Major League Soccer.

Philip Rasmussen tiltræder sin nye aftale den 1. januar 2017 – Lyngby Boldklub siger naturligvis pænt farvel i pausen af lørdagens kamp mod Silkeborg, hvor også Frederik Gytkjær takker af i den kongeblå trøje for at skifte til norske Haugesund.