U17 tabte afbrudt kamp i Esbjerg

Foto: fodboldbilleder.dk

U17 tabte afbrudt kamp i Esbjerg

Lyngbys U17-talenter var tirsdag eftermiddag på en noget bizar opgave i Esbjerg, hvor de skulle færdigspille en tidligere afbrudt kamp

Normalt begiver De Kongeblås U17-og U19-hold sig sammen af sted på de lange udebaneture til Jylland, og det var også tilfældet tidligere på sæsonen, da de mødte Esbjerg. Her måtte U17-talenternes kamp imidlertid afbrydes i pausen på grund af et kraftigt tordenvejr, og da opgøret ikke kunne genoptages samme dag, skulle de resterende 40 minutter spilles tirsdag eftermiddag.

Stillingen, da kampen blev afbrudt, var 1-0, og derfor startede de to mandskaber det nye møde med samme cifre. Desværre forblev det ikke sådan ret længe, for allerede efter to minutters spil bragte værterne sig på 2-0 efter en stor Lyngby-fejl. Kort efter var den så gal igen, for her udbyggede Esbjerg til 3-0 i forbindelse med en dødbold, og så var den kamp reelt afgjort.

Efterfølgende kom De Kongeblå bedre med og havde også perioder med fint spil og udmærkede scoringschancer, men nederlaget stod ikke til at ændre. Det skyldtes ikke mindst den dårlige start på anden halvleg, som U17-cheftræner Christian Sørensen bestemt ikke var tilfreds med:

”Vi var simpelthen ikke klar fra start, og vi ender med at tabe til os selv. Vi har haft en periode med rigtig mange gode præstationer, og meget er gået i den rigtige retning, men uanset om vi havde spillet en eller to halvlege, ramte vi mod Esbjerg bare et niveau, som var uacceptabelt,” siger cheftræneren og fortsætter:

”Vi er et sted på sæsonen, hvor præstationer og niveau kan svinge lidt, men indstillingen og lysten til at præstere skal være der hver gang. Det var den ikke mod Esbjerg i de første ti minutter, og der taber vi simpelthen kampen.”

U17-holdets næste møde er allerede på lørdag mod Randers Freja, og der forventer Christian Sørensen en trodsreaktion fra sine spillere:

”Der var mange ting, som var specielle omkring den kamp. Vi har rejst meget på det seneste, så der kan være mange grunde til, at vi præsterede, som vi gjorde, men på lørdag skal der ikke være nogen undskyldninger. Vi skal tilbage på sporet og levere en præstation, som er god nok til 3 point,” slutter U17-cheftræneren.

Efter kampen spillede Lyngby og Esbjerg en U16-træningskamp for at få lidt ekstra minutter i benene, og her sejrede De Kongeblå 6-4.