Mere end 25.000 kroner bliver doneret til Mind Your Own Business

Mind Your Own Business får stort beløb af Lyngby Boldklub
En bid af Superligaens fællespulje og 2 kroner pr. tilskuer, der mødte op til FCK-kampen, har betydet, at Lyngby Boldklub kan donere en stor sum til organisationen MYOB. Penge, som kan gøre en stor forskel, mener Maria Kavita Nielsen, direktør i firmaet.

Næsten 30.000 kroner er det lykkedes at samle sammen til Mind Your Own Business, der er en organisation, som arbejder med iværksætteri for udsatte drenge i alderen 13-17 år. Organisationen etablerer hvert år ni såkaldte mikrovirksomheder, der nyder gavn af en tæt kontakt til det danske erhvervsliv og frivillige fra civilsamfundet, som hjælper drengene godt på vej i livet som iværksættere. Det er dette foretagende, som Lyngby Boldklub nu støtter. Maria Kavita Nielsen, der er direktør i MYOB, mener, at pengene kan hjælpe på mange måder:

”Vi havde slet ikke sat næsen op efter så meget. Jeg er rigtig glad og beæret. Det betyder enormt meget for os. De her frie midler, som donationen jo er, betyder virkelig meget i vores branche,” siger hun.

Det økonomiske tilskud, som MYOB modtager, falder på et tørt sted, og Maria Kavita Nielsen har mange projekter, hun mener, pengene kan bruges til:

”Det betyder, at vi har mulighed for at lave udviklingsarbejde, prøve nye metoder af og eksperimentere i højere grad. Det er alt afgørende for en organisation som vores,” fortæller en meget glad direktør for MYOB.

I Lyngby Boldklub håber man på at kunne lave lignende projekter i fremtiden. Og man ser frem til at følge udviklingen hos Mind Your Own Business.