David: Vi skal sætte en stopper for deres angrebsspil

Foto: fodboldbilleder.dk

David: Vi skal sætte en stopper for deres angrebsspil
Silkeborg gæster lørdag Lyngby Stadion i kalenderårets sidste Superliga-runde. Et opgør, som bliver alt andet end let, mener David Nielsen, der har meget respekt for klubben fra Søhøjlandet.

Et fantastisk år for De Kongeblå bliver markeret med fri entré, når Silkeborg kommer forbi Lyngby Stadion til de to holds sidste Superliga-kamp i år. De Kongeblå hev en 4-0-sejr hjem sidste gang, holdene mødtes, men det bliver en meget anderledes og en meget svær opgave denne gang, mener David Nielsen, cheftræner for Lyngby:

”De er et helt andet hold, end sidst vi mødte dem. De er blevet spillet sammen, og har fået opbygget nogle relationer på holdet, som de ikke havde sidst. De har fået tro på tingene, og de er begyndt at vise deres store offensive kvaliteter. Så det bliver en rigtig svær kamp. ” siger han og fortsætter.

”Vi har enormt meget respekt for dem. Det er et godt fodboldhold, der har formået at komme ud af en svær situation. Det kræver noget særligt,” fortæller David Nielsen

Lyngby-spillerne har i løbet af efteråret overrasket store dele af fodbold Danmark, og at de går på juleferie med en plads i topspillet var der næppe mange, der havde forudset. David Nielsen, der er stolt og imponeret over sit hold, håber derfor, at de kan slutte det flotte efterår godt af:

”Det er helt vildt, at vi ligger, hvor vi ligger. Spillerne har leveret fuldstændigt fantastisk. Det skal vi bygge videre på, når vi starter op igen efter jul, men vi skal først afslutte efteråret. Det gør vi bedst med en flot præstation på hjemmebanen,” siger Lyngby-træneren.

En sejr over silkeborggenserne på lørdag vil dog kræve, at Lyngby-spillerne rammer deres topniveau, og at de får sat en stopper for nogle af Silkeborgs dygtige offensiv-spillere, mener David Nielsen:

”De er blevet dygtige til at angribe, og de har nogle dygtige spillere på de pladser. Det skal vi kunne sætte en stopper for. Derudover skal vi være stærke på bolden og lykkes med vores hurtige pasningsspil. Det bliver afgørende,” afslutter den karismatiske træner.

Kampen spilles på lørdag klokken 16. Der er gratis entré og jullehygge, hvilket du læse mere om via dette link: https://www.facebook.com/events/230782344012490/