U17 og U19 møder lørdag eftermiddag FCN på Lyngby Stadion

Foto: fodboldbilleder.dk

Talenterne møder FCN i lokalbrag

Lørdag eftermiddag skal Lyngbys U17- og U19-hold forsvare den kongeblå ære, når FC Nordsjællands talenter kigger forbi Lyngby Stadion til lokalderby

For en ægte Lyngby-supporter er FC Nordsjælland uden tvivl en af de klubber, man allerhelst vil slå. Det får De Kongeblå mulighed for lørdag eftermiddag, når lokalrivalerne fra nord gæster Lyngby Stadion i et klassisk dobbeltopgør mellem de to klubbers U17- og U19-hold.

U19 møder ond ånd
De Kongeblå U19-spillere har i den grad noget at bevise efter weekendens 0-5-nederlag på udebane til AaB, og derfor er lørdagens lokalopgør naturligvis en kærkommen lejlighed til at komme tilbage på sejrssporet. Traditionelt set har U19-talenterne det dog svært mod FC Nordsjællands ditto, der har vundet hele ni af de seneste ti indbyrdes opgør, mens kun en enkelt er endt uafgjort.

Historien kan dog vise sig at blive en noget anden denne gang, for Farum-klubbens U19-mandskab befinder sig i denne sæson noget uvant i bunden af tabellen. De indtager i skrivende stund tiendepladsen med 10 point for 8 kampe, og dermed ligger de næsten side om side med De Kongeblå, der på niendepladsen har 11 point for 9 kampe. Lørdag kan Lyngby-spillerne altså med en sejr lægge yderligere afstand til rivalerne, mens det imidlertid også kan ende med, at FC Nordsjælland-talenterne overhaler dem.

U17 møder formstærkt FCN-hold
På U17-siden er situationen en noget anden, for her befinder FC Nordsjælland-talenterne sig i den modsatte ende af tabellen. Det gør de ikke mindst takket være en stime på otte kampe uden nederlag, hvilket i skrivende stund rækker til en fjerdeplads og 21 point for 11 kampe. Lidt længere nede i tabellen, på ottendepladsen, finder man De Kongeblå, som står noteret for 13 point i 10 kampe.

Den indbyrdes statistik ser for Lyngbys U17-talenter lidt bedre ud end for U19-holdet, men det er alligevel FCN, som har det mentale overtag med seks sejre i de seneste ti møder. Tre af disse er endt med Lyngby-sejr, mens kun en enkelt er blevet uafgjort. På trods af dette kan De Kongeblå glæde sig over, at de i sidste weekend fik 2-2 mod AaB i en næsten tilsvarende opgave, så der er grund til optimisme.

Om de kongeblå talenter formår at besejre FC Nordsjælland, får vi svar på lørdag eftermiddag fra klokken 13.00 på Lyngby Stadion. Her fløjtes U19-holdenes kamp i gang, mens U17-talenterne går i krig klokken 15.15.