Horsens gæster De Kongeblå i oprykkerduel

Foto: fodboldbilleder.dk

Horsens gæster De Kongeblå i oprykkerduel

AC Horsens gæster fredag aften Lyngby Stadion til et opgør mellem to mandskaber, som kender hinanden særdeles godt

Sæsonens vel nok største Superliga-overraskelser, Lyngby og AC Horsens, krydser fredag aften klinger på Lyngby Stadion i en vaskeægte oprykkerduel. Begge mandskaber har klaret sig over forventning og befinder sig i Alka Superligaens bedre halvdel, hvor De Kongeblå indtager femtepladsen med 27 point for 16 kampe, mens Horsens på syvendepladsen har 21 point.

De to mandskaber kender hinanden særdeles godt fra sidste sæsons 1. division, og i det hele taget har de testet styrkeforholdet adskillige gange i løbet af de seneste år. Her har Horsens et pænt overtag med seks sejre i løbet af de seneste ti kampe, mens det er blevet til tre Lyngby-sejre og kun en enkelt uafgjort. Det enlige uafgjorte resultat fandt sted i sidste sæson, da det blev 0-0 på Lyngby Stadion, mens de to andre opgør i Jylland endte med en sejr til hver.

I de to klubbers hidtidige eneste møde i denne sæson endte det med en 2-1-sejr til Horsens på CASA Arena. Det opgør vil med Lyngby-briller nok mest blive husket for en dramatisk afslutning med et overset straffespark begået på Jesper Christjansen og en efterfølgende kontrascoring til værterne, som dermed sikrede sig en sen 2-1-sejr. Det nederlag er De Kongeblå uden tvivl opsatte på at revanchere, når det fredag aften går løs på Lyngby Stadion.

Ved den lejlighed er det et lettere såret Horsens-mandskab, som kommer på besøg, for Bo Henriksens tropper har tabt sine seneste to kampe. Først blev det til et 0-2-nederlag i SønderjyskE og senest kunne FC Midtjylland rejse fra CASA Arena med en eftertrykkelig 5-1-sejr i bagagen. Fredag aften er det så op til De Kongeblå at tilføre Horsens det tredje nederlag i træk, og til at fuldføre den mission har trænerteamet udtaget 18 spillere.

Lyngbys trup til kampen mod AC Horsens:
1. Jesper Hansen (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 4. Mathias Tauber, 5. Martin Ørnskov, 7. Jesper Christjansen, 8. Lasse Rise, 9. Lasse Fosgaard, 13. Alexander Munksgaard, 15. Jeppe Kjær, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Kristoffer Larsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. Mikkel Rygaard, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær, 27. Kim Ojo, 30. Hallgrimur Jonasson

Fredagens kamp fløjtes i gang klokken 18.00 på Lyngby Stadion af dommer Sandi Putros. Husk at købe billet til kampen online, hvis du vil spare penge, og bemærk desuden, at dagens kampsponsor, GF Forsikring, afholder halvlegskonkurrence for børn. Derudover er der 90’er fest i klubhuset efter kampen, hvilket du kan læse meget mere om via dette link.