Talenterne tog tre point i Silkeborg

Foto: fodboldbilleder.dk

Talenterne tog tre point i Silkeborg

Lyngbys U19-hold vandt lørdag eftermiddag 3-1 i Silkeborg, mens U17-talenterne desværre måtte sande et 2-4-nederlag i Søhøjlandet

Lyngby Boldklubs U17- og U19-hold var lørdag eftermiddag i Silkeborg, hvor et klassisk dobbeltopgør var på programmet. Det lykkedes De Kongeblå at tage tre point med hjem over Storebælt, da U19 sejrede 3-1 over værterne, mens U17 desværre tabte deres kamp med 4-2.

U19 overvandt dårlig start
U19-talenterne skulle først i aktion, og her kom værterne bedst fra start, da de allerede efter 11 minutters spil bragte sig på 1-0. Så var det op ad bakke for De Kongeblå, som dog viste fin moral og kom på 1-1 efter 21 minutters spil ved Emilio Simonsen, hvilket også var stillingen ved pausen. Efter sidebyttet satte Lyngby-spillerne tingene på plads, da først Jens Odgaard og sidenhen Troels Cilius Nielsen gjorde det til henholdsvis 2-1 og 3-1, og dermed var de tre point i hus.

Det glædede U19-cheftræner Thomas Lollike sig naturligvis over efter kampen, hvor han ellers måtte se bort fra hele sin normale bagkæde, der sad ude med skader:

”Vi satte et hold på banen, der for langt de flestes vedkommende har forcer offensivt, så inden start var vi spændte på, hvordan vores balance ville være. Det kom tydeligt til udtryk i kampen, der aldrig helt fandt sit naturlige leje, og hvor Silkeborg gentagne gange var gæster tæt på vores mål. Omvendt havde vi selv 20 skud på mål og fik deraf tre scoringer, så selvom vi gav afkald på noget defensivt, fik vi noget offensivt i stedet,” vurderer Thomas Lollike og fortsætter:

”Jeg er rigtig glad for sejren og over, at vi vendte 1-0 til 1-3 i Silkeborg, hvor vi traditionelt har det svært. Nu ser vi frem til at få besøg af OB, der har lagt imponerende fra land i U19 Ligaen, og det bliver en rigtig fin test for os,” slutter U19-cheftræneren.

Med sejren er U19 nu at finde på sjettepladsen med ti point for seks kampe.

U17 formøblede 2-0-føring
Kort efter U19-talenternes kamp var det så U17-holdenes tur, og her lagde De Kongeblå bedst ud. Først omsatte Rasmus Beyer et straffespark til scoring efter 20 minutters spil, og fem minutter senere fordoblede samme Beyer føringen efter at være blevet sendt i dybden af Adam Sørensen. 2-0-føringen fik imidlertid kun lov at stå i to minutter, før værterne reducerede, og i anden halvleg gik det så helt galt for Lyngby-spillerne, som indkasserede tre mål og ikke selv fik omsat deres muligheder til scoringer.

Dermed endte det 4-2 til Silkeborg, og det ærgrede i særdeleshed U17-cheftræner Christian Sørensen, at hans mandskab oplevede så store udfald undervejs i kampen:

”Vi kommer igen rigtig fint fra start og scorer to gode mål, og vi føler generelt, at vi har fint styr på det, men deres 2-2-scoring får alt for stor indflydelse på vores præstation. Pludselig ligner vi overhovedet ikke os selv, og der dræber vi reelt vores egne muligheder for at vinde kampen. Det er set før, og det er vi rigtig trætte af,” fortæller Christian Sørensen og uddyber:
”At vi har dygtige spillere og et højt topniveau er efterhånden indiskutabelt, men vi er trætte af at tabe kampe, som vi reelt set føler, vi taber til os selv. Vores spillere er så dygtige, at de selv i hård modgang kan vende kampene for os, men det kræver, at vi tager udfordringen op, når den kommer, og det formåede vi ikke denne gang,” slutter U17-cheftræneren.
U17-talenterne befinder sig i skrivende stund på tiendepladsen, hvor de står noteret for ni point for syv kampe.