Lyngby Boldklub forlænger med Oskar Snorre

foto: Lyngby Boldklub
Lyngby Boldklub forlænger med Oskar Snorre

Lyngby Boldklub har forlænget kontrakten med målmandstalentet Oskar Snorre Frigast, der har underskrevet en ny kontrakt med Lyngby Boldklub frem til sommeren 2019.

Den 17-årige målmand Oskar Snorre er et lysende talent på den danske fodboldscene, og derfor er det glædeligt at Lyngby Boldklub i dag kan offentliggøre, at målmandstalentets kontrakt med De Kongeblå er forlænget frem til sommeren 2019.

Oskar Snorre, der har 15 ungdomslandskampe i bagagen og fast har vogtet målet på både U16, U17 og U18-landsholdet, er allerede nu udpeget som tredjekeeper i David Nielsens Superliga-trup – også selvom målmanden egentlig tilhører U19-holdet. Også i den kommende tid vil Oskar Snorre lejlighedsvis få mulighed for at lægge på i træningen med Superliga-holdet, og derigennem skal Lyngby Boldklub forløse målmandens store talent. Sådan lyder det fra David Nielsen:

”Snorres potentiale er enormt, og med hans indstilling og tilgang til sin træningshverdag har han alle forudsætninger for at blive en topmålmand for Lyngby Boldklub i fremtiden. Så vi er ekstremt glade for, at Snorre har forlænget sin aftale med os”.

”Selvom Snorre ikke træner med Superliga-holdet på fuld tid, så har han som yngste målmand i gruppen muligheden for at læne sig op af nogle fantastiske mentorer og sparringspartnere i Jesper Hansen og Andreas Larsen, der virkelig hjælper og guider ham til hver eneste træning. Sammen med vores målmandstrænere Niels-Christian og Rene Christensen har vi det helt rigtige setup til at videreudvikle Snorre til et højt niveau” lyder det fra David Nielsen.

Oskar Snorre har været i Lyngby siden han som 13-årig kom til De Kongeblås ungdomssektor efter at have betrådt banerne i Helsinge og Vejby-Tisvildeleje i de yngste år. I Lyngby har han været fast mand mellem stængerne på både U17 og U19-holdet, ligesom målmanden fast har været en del af ungdomslandsholdene. Snorre har ligeledes repræsenteret Danmark ved U17-EM i maj i år, hvor målmanden vogtede målet i samtlige tre gruppekampe.

17-årige Oskar Snorres nye kontrakt med De Kongeblå løber frem til 30. Juni 2019.