Talenterne tager til Heden i dobbeltopgør

Foto: fodboldbilleder.dk

Talenterne tager til Heden i dobbeltopgør

Lyngbys U17- og U19-talenter spiller lørdag eftermiddag mod FC Midtjylland på udebane i et klassisk dobbeltopgør

U19 kan udbygge stimen
På U19-siden befinder de to mandskaber, Ulvene og De Kongeblå, sig side om side i tabellen med syv point hver på henholdsvis femte- og sjettepladsen. Lørdagens værter har dog kun spillet tre kampe, hvorfor de endnu er ubesejrede, mens Lyngby-talenterne har tabt en enkelt kamp, vundet to og spillet én uafgjort. Nederlaget fandt sted i sæsonpremieren i Vejle, og De Kongeblå kan derfor bryste sig af at være ubesejrede i tre kampe i træk – en stime, der gerne skal udbygges lørdag eftermiddag på Heden.

Det bliver imidlertid ikke nogen nem opgave, for midtjyderne endte øverst på tronen i sidste sæsons U19 Liga, og indtil videre ser de som nævnt ud til at blande sig i toppen igen i denne sæson. Det kan De Kongeblå dog også nemt komme til, for der er i skrivende stund kun to point op til OB på førstepladsen, mens flere af rækkens øvrige tophold har spillet en eller to kampe mere end Lyngby-talenterne. En sejr kan altså rykke pænt rundt i tabellen, så mon ikke de kongeblå U19-drenge er opsatte på at tage alle tre point med hjem fra Ikast.

U17 skal tilbage på sporet
Det samme kan man helt sikkert sige om U17-talenterne, som i deres seneste kamp led et 0-3-nederlag til topholdet Brøndby. Forud for den kamp havde De Kongeblå ellers vundet to kampe i streg, og man kan da heller ikke sige, at nederlaget har smidt dem af vognen. Godt nok befinder de sig på en tiendeplads, men som det også er tilfældet med U19, har størstedelen af rækkens øvrige hold spillet mindst én kamp mere end Lyngby-holdet.

Midtjyderne er et af disse hold, og deres fem kampe har indtil videre kastet tre sejre og to nederlag af sig, hvilket rækker til en øjeblikkelig tredjeplads i rækken. Den føres suverænt af Brøndby, der har lige så suveræne FCK i hælene, men fra midtjyderne og ned til De Kongeblå er der et stort midterfelt, som nemt kan komme til at se anderledes ud efter kommende spillerunde. Således er der kun tre point mellem lørdagens to kombattanter, selvom hele seks mandskaber adskiller dem i tabellen, og med en Lyngby-sejr lørdag eftermiddag vil de pludselig befinde sig på samme pointtal.

De to kampe spilles lørdag eftermiddag klokken 13.00 og 15.15, og de ældste talenter lægger for.