Det fejres med uddeling af 1000 gratis pølser til kampen mod SønderjyskE

Pressemeddelelse
KÅRING: Lyngby-pølsen er Superligaens bedste
MAGASINET ALKA SUPERLIGA har netop kåret Lyngby-pølsen som ”Superligaens Bedste Stadionpølse”. Det fejrer Langelænder, der er officiel leverandør, med uddelingen af 1.000 vouchers til gratis pølser på Lyngby Stadion, når SønderjyskE kommer på besøg den 22. oktober.
Lyngby Boldklub kan med stolthed viderebringe nyheden om, at det officielle magasin for landets bedste fodboldrække, MAGASINET ALKA SUPERLIGA, netop har offentliggjort Lyngby-pølsen som vinderen af den prestigefyldte konkurrence ’Alka Superligaens Bedste Stadionpølse’ med følgende vurdering: ”Der er tale om en velvoksen laban, som både var sprød og varm”.
Den velvoksne laban, altså pølsen, leveres af Lyngby Boldklubs partner fra Langelænder, som fejrer kåringen med manér.
”Hos Langelænder er vi stolte af, at være leverandør af Superligaens bedste stadionpølse. Vi kan ikke røbe opskriften, som er en virksomhedshemmelighed, men vi vil til gengæld fejre det ved at sponsorere 1.000 gratis pølser til klubbens trofaste fans, når gæsterne fra Sønderjyske kommer på besøg den 22. oktober,” forklarer Langelænders produktchef Thomas Rasmussen.
De 1.000 vouchers uddeles fra kl. 13.00 i Faxe Kondi Fanzonen –  det er først-til-mølle-princippet, som gælder.
Rutine og ekspertise én afgørende faktor
Og selvom Lyngby Boldklub utvivlsomt ikke er Alka Superligaens eneste stadion med specialproduceret pølser, så kræver det en vis ekspertise ved grillen at få det bedste frem i pølsen: Tålmodighed er en dyd for at nå frem til en topplacering i denne krævende liga, og det mestres i den grad i Lyngby, hvor rutinen ved grillen ikke fornægter sig”, som der også skrives i magasinet.
Rutinen ved grillen leveres blandt andet af klubmanden John Skjødt, der har betjent grillen de sidste 23 år. Han er stolt af udnævnelsen: ”Det er jo fantastisk, og gør mig selvfølgelig stolt. Jeg har hele tiden vidst, at det er fremragende pølse. Det er jo sådan en kåring, der gør hele det hårde arbejde og slid, det hele værd. Jeg håber da også, at kåringen gør, at flere tilskuere finder vej til Lyngby Stadion – også selvom det skulle give lidt ekstra travlhed ved grillen. Jeg er i hvert fald klar!” fortæller John Skjødt.
Kåringen bringer selvfølgelig stor glæde i Lyngby Boldklub, hvor vi glæder os til at fejre kåringen ved den kommende hjemmekamp mod SønderjyskE den 22. oktober, hvor dørene åbner allerede klokken 13.00 med Oktoberfest i Klubhuset og aktiviteter i Faxe Kondi Fanzonen.