To Lyngby-talenter udtaget til U19-landsholdet

Foto: fodboldbilleder.dk

To Lyngby-talenter udtaget til U19-landsholdet

Gustav Marcussen og Oliver Kjærgaard er udtaget til det danske U19-landsholds kommende venskabskampe mod Schweiz

Når David Nielsens tropper på søndag tager imod FC Midtjylland i Alka Superligaen, samles det danske U19-landshold samtidig på Hotel Park Inn i København. 18 spillere møder i alt ind, og heriblandt er Lyngby-talenterne Gustav Marcussen og Oliver Kjærgaard, der til daglig gør sig på De Kongeblås U19-hold.

I Gustav Marcussens tilfælde kan der blive tale om debut på U19-landsholdet, da den unge Lyngby-dribler indtil videre kun står noteret for to landskampe på U18-landsholdet. Her står Oliver Kjærgaard noteret for seks kampe, mens han to gange tidligere har repræsenteret U19-landsholdet, og dermed kan han på den kommende tur nå sin tiende ungdomslandskamp.

De to Lyngby-talenter skal nemlig spille to venskabskampe mod Schweiz’ U19-landshold, som finder sted i Biel-Bienne tirsdag den 4. oktober klokken 18.00 og torsdag den 6. oktober klokken 11.00. Den danske delegation tager fra København den 3. oktober og rejser hjem igen samme dag som sidste kamp, hvorfra spillerne igen er tilbage i deres klubber.