Munksgaard udtaget til U20-landsholdet

Foto: Fodboldbilleder.dk

Munksgaard udtaget til U20-landsholdet
Den 18-årige højreback, Alexander Munksgaard, er blevet udtaget til det danske U20-landshold, der skal spille to kampe mod Finland og Sverige i starten af oktober.
Lyngby Boldklubs nye højreback, der er på leje fra FC Midtjylland, er blevet udtaget til det danske U20-landshold, som spiller venskabskampe mod Finland og Sverige den 6. og 10. oktober.

Det kan blive første gang, at den talentfulde forsvarsspiller trækker den rød-hvide trøje over hovedet for U20-landsholdet, hvis han kommer på banen mod Finland eller Sverige. Men den unge back-spiller er ikke uvant med at tørne ud for danske ungdomslandshold. Alexander Munksgaard har hele 32 ungdomslandskampe på CV’et fra kampe på U16- til U19-landsholdet. Det kan dog blive første gang, den unge forsvarsspiller tørner ud for U20-landsholdet, hvis han kommer på grønsværen i en af de to venskabskampe.

Alexander Munksgaard fik en flot debut for Lyngby BK, da han spillede hele kampen i den flotte sejr over Brøndby IF på Lyngby Stadion. Det er den tidligere Lyngby-træner Niels Frederiksen, der står i spidsen for U20-landsholdet, om Niels Frederiksen så Brøndby-kampen er ikke til at sige, men han har ligesom mange andre fået øjnene op for Alexander Munksgaards store potentiale. Alexander Munksgaard er ejet af FC Midtjylland, men er på leje i Lyngby Boldklub hele sæsonen.
Vi ønsker ham held og lykke i de to kampe!