Viborg venter i tredje kamp på syv dage

Foto: fodboldbilleder.dk

Viborg venter i tredje kamp på syv dage

Søndag eftermiddag skal De Kongeblå forsøge at tage den tredje sejr på stribe, når de gæster Viborg FF i Alka Superligaens 11. spillerunde

Mandag blev AaB besejret, torsdag løb Brøndby ind i Lyngby-kniven, og søndag eftermiddag gælder det så Viborg FF i De Kongeblås tredje kamp på syv dage. Den finder sted på Energi Viborg Arena i Alka Superligaens 11. spillerunde, hvor hjemmeholdet med en sejr kan komme op ved siden af Lyngby i tabellen, der omvendt kan melde sig ind i mesterskabsspillet, hvis det lykkes at vinde og AC Horsens samtidig ikke vinder over FC Midtjylland.

Først skal de tre point dog lige sikres, og det bliver bestemt ikke nogen nem opgave mod Johnny Mølbys solide tropper, der i det tætte kampprogram sjovt nok har mødt de samme modstandere som De Kongeblå. Det er de ikke sluppet lige så succesfuldt fra, men det lykkedes dog alligevel at sikre en imponerende 2-1-sejr på Brøndby Stadion i sidste weekend, mens det i torsdagens runde blev til et 0-1-nederlag til AaB i Aalborg.

Mens Lyngby-spillerne kan glæde sig over at have det nuværende momentum, kan Viborg-spillerne til gengæld glæde sig over at have overhånden i de to klubbers seneste ti indbyrdes møder. Stort set alle disse har fundet sted i 1. division i løbet af de seneste syv år, hvor Viborg har sejret seks gange, Lyngby to gange, mens to er endt uafgjort. Fælles for alle opgørene er de i øvrigt både tætte og målfattige, og der er således kun én gang blevet scoret mere end to mål i en kamp mellem søndagens kombattanter.

I det tætte kampprogram har Lyngby-trænerstaben klogeligt valgt at rokere en del i startopstillingen, således at der eksempelvis var fem ændringer op til Brøndby-kampen i forhold til mødet med AaB få dage senere. Om det bliver tilfældet søndag, kan kun tiden vise, men i hvert fald er tyve mand udtaget til opgøret, hvoraf kun Mads Nordam og Jeppe Brandrup er nye i forhold til den seneste trup. To mand sorteres fra til den endelige kamptrup på 18 spillere.

Lyngbys trup til kampen mod Viborg FF:
1. Jesper Hansen (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 3. Michael Lumb, 4. Mathias Tauber, 5. Martin Ørnskov, 7. Jesper Christjansen, 8. Lasse Rise, 9. Lasse Fosgaard, 12. Mads Nordam, 13. Alexander Munksgaard, 14. Philip Rasmussen, 15. Jeppe Kjær, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Kristoffer Larsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. Mikkel Rygaard, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær, 30. Hallgrimur Jónasson

Søndagens opgør fløjtes i gang klokken 12.00 af dommer Peter Munch Larsen og kan følges på TV3 Sport 2, såfremt man ikke tager til Viborg og støtter De Kongeblå.