18-årigt midtbanetalent i Lyngby frem til 2019

foto: fodboldbilleder.dk

Lyngby forlænger med Oliver Kjærgaard
Den 18-årige midtbanespiller Oliver Kjærgaard har forlænget sin kontrakt med Lyngby Boldklub frem til sommeren 2019.
Oliver Kjærgaard er aktuel på det danske U19-landshold og inde omkring Superliga-holdet i Lyngby Boldklub, og sådan bliver det også fremover. Midtbanetalentet, der allerede har spillet en række førsteholdskampe, har således forlænget sin kontrakt med De Kongeblå.
Kjærgaard fik debut for Lyngby Boldklub i DBU Pokalen og fulgte i slutningen af sæsonen op med to optrædener i 1. division, og spørger man cheftræner David Nielsen så venter der flere førsteholdskampe forude hvis midtbanespillerens udvikling fortsætter. David Nielsen er glad for, at klubben og Kjærgaard er enige om at forlænge aftalen:
”Oliver er allerede nu en rigtig dygtig midtbanespiller, og han har et kæmpe potentiale, som han allerede har vist Superliga-holdet til de træningspas, hvor han har været med. Hans fysik er god, hans løbepensum er ubarmhjerteligt og formår Oliver selv og vi i trænerstaben at forløse hans potentiale, så venter der mange Superliga-kampe forude” fortæller David Nielsen, der i ligasammenhæng brugte Kjærgaard mod både Fredericia og Vejle i sidste sæson.
Oliver Kjærgaard vil i indeværende sæson fortsat jævnligt træne med Superliga-holdet samt spille reserveholdskampe og U19-ligakampe for De Kongeblå. Den nye kontrakt mellem Lyngby Boldklub og Oliver Kjærgaard løber frem til 30. juni 2019.