Lyngby møder Kjellerup i DBU Pokalen

Foto: Fodboldbilleder.dk

Lyngby møder Kjellerup i DBU Pokalen
De Kongeblå skal i kamp mod Kjellerup IF, når den tredje runde af pokalturneringen sparkes i gang. Den midtjyske klub Kjellerup IF er til dagligt placeret i den danske 2. division.

Efter et sikkert avancement mod Frederiksværk FK, venter en forventeligt stærkere modstander for De Kongeblå i den tredje runde af pokalturneringen. Kjellerup IF er modstanderen og de spiller til dagligt i den danske 2. division. Lyngby-spillerne kan dog næppe løbe fra favoritværdigheden, når de to hold i slutningen af oktober tørner ud mod hinanden.

Lyngby-profilerne fra Alka Superligaen bør have gode muligheder for videre avancement, når der tages hul på den tredje runde af pokalturneringen. De mere ukendte Kjellerup-spillere skal dog ikke undervurderes, hvis sejren skal hives hjem for De Kongeblå.

Kjellerup-spillerne startede deres kampagne i DBU Pokalen ud som værende placeret i Danmarksserien, men efter en flot sæson er de nu at finde i 2. divisionen. Det er altså et hold i fremgang, der vil gøre alt for at drille Superliga-mandskabet fra Lyngby. Kjellerup IF har tidligere i turneringen slået 2. Divisionsholdet Odder ud, og det kan forventes, at de vil gøre alt for at gøre kunsten efter, når det gælder Lyngby.

Det endelige kamptidspunkt er endnu ikke fastsat, men på DBU’s hjemmeside fremgår det, at kampen som udgangspunkt skal spilles mellem den 25. og 27. oktober.