Lyngby-talent igen udtaget til U16-landsholdet

Det danske U16-landshold skal i midten af september mødes til en træningssamling i Tilst, og her er Lyngby-talentet Christoffer Saietz en del af truppen

Lyngby-talentet Christoffer Saietz var i sidste måned en del af det nye U16-landsholds første samling, og forsvarsspilleren har åbenbart imponeret U16-landstræner Claus Nørgaard så meget ved den lejlighed, at han nu får chancen for at vise sig yderligere frem. Det sker ved endnu en træningssamling i Tilst den 13.-14. september.

Christoffer Saietz er som nævnt forsvarsspiller og gør sig til daglig på Lyngbys U17-hold, som han netop er blevet en del af efter sidste sæson at have repræsenteret klubbens U15-hold. Han har på trods af sin status som førsteårs U17-spiller fået spilletid i begge holdets hidtidige kampe indtil videre i sæsonen, hvor det er blevet til en sejr og et nederlag.

Claus Nørgaard har til samlingen i Tilst udtaget 26 spillere fra årgang 2001, som han skal vælge mellem til sin endelige trup frem mod to venskabskampe mod Ungarn den 27. og 29. september. Det bliver altså det nye U16-landsholds første alvorlige prøve, og det skal blive spændende at se, om Christoffer Saietz også slipper gennem nåleøjet til det opgør.