Nigeriansk angriber skifter til De Kongeblå

foto: Lyngby Boldklub
Lyngby henter Kim Ojo

Lyngby Boldklub har skrevet kontrakt med den nigerianske angriber Kim Ojo, der kommer til klubben med øjeblikkelig virkning.

Den 27-årige angriber Kim Ojo er Lyngbys sidste tilføjelse til Superligatruppen denne sommer. Den 1,93 meter høje nigerianer har lavet en 1-årig aftale med De Kongeblå, der har opsnappet angriberen på en fri transfer, efter han senest har været i belgisk fodbold.

”Kim Ojo giver os nogle flere tangenter at spille på i vores angrebsspil. Han fylder rigtig godt i feltet og kommer til at volde de fleste forsvarsspillere problemer i luftspillet. Derudover er han dygtig til at holde bolden i fødderne, og han passer derfor fint ind i den måde, vi også gerne vil spille fodbold på,” fortæller David Nielsen, der nu føler, at truppen er komplet efter et travlt transfervindue:

”Når vi kan komme i nærheden af en angriber som Kim Ojo, så er det fordi, Kim ikke har spillet regelmæssig fodbold på det seneste. Kim er stadig 3-4 uger fra topformen, og den tid vil vi give ham til at komme i form og på plads i Lyngby.”

”For mig er Kim Ojo den sidste kugle i seksløberen. Vi har et godt hold med dygtige spillere, og vi føler, at vores trup er sat godt sammen til at mestre de fleste af spillets facetter,” lyder det fra David Nielsen.

Ud over tiden i belgisk fodbold har Kim Ojo en flot fortid i norsk fodbold, hvor angriberen slog sit navn fast med 68 mål i 142 kampe for Nybergsund og Brann Bergen, der solgte angriberen videre til Genk i Belgien.

Da Ojos skifte til Lyngby finder sted efter transfervinduets lukning mangler endnu det sidste papirarbejde og dispensationer, inden Kim Ojo tiltræder en kontrakt med Lyngby Boldklub – foreløbigt frem til sommeren 2017.