De Kongeblå gæster onsdag eftermiddag Frederiksværk FK i DBU Pokalens anden runde

Foto: fodboldbilleder.dk

Favoritdræbere fra serie 2 venter i pokalen
Onsdag eftermiddag står den på pokalfodbold, når De Kongeblå krydser klinger med serie 2-mandskabet og favoritdræberne Frederiksværk FK i DBU Pokalens anden runde
For første gang i sæsonen skal De Kongeblå onsdag eftermiddag på opgave i DBU Pokalen, hvor Frederiksværk FK venter i anden runde. At onsdagens værter overhovedet er nået dertil, er lidt af et svendestykke, for til dagligt gør de sig så lavt som på serie 2-niveau, hvor de i skrivende stund indtager en tredjeplads med seks point for tre kampe. Det har dog ikke forhindret dem i at ekspedere fire højere rangerede hold ud for at nå til onsdagens kamp, der betegnes som den største i klubbens historie.
Frederiksværk FK startede ud med at besejre serie 1-mandskabet Hundested med 2-1, inden Sjællandsserie-holdene FC Øresund og Stenløse BK blev sendt ud i mørket efter sejre på henholdsvis 3-0 og 5-4. Det egentlige svendestykke kom imidlertid i seneste runde – første runde i den landsdækkende fase af turneringen – hvor divisionsholdene og endda et par Superliga-mandskaber var indtrådt i pokalturneringen, for her lykkedes det serie 2-mandskabet at hjemtage en imponerende 1-0-sejr over 2. divisionsholdet Brønshøj.
Den sejr kom i hus på baggrund af en solid defensiv og et femmandsforsvar, hvilket var en klar gameplan udformet af holdets cheftræner, den tidligere Lyngby-bomber Kim Christensen. Han indtog selv en nøglerolle mod Brønshøj i hjertet af betondefensiven, og da de upåagtede underdogs altså allerede én gang har vist, at den taktik virker, er det af yderste vigtighed, at De Kongeblå ikke undervurderer serie 2-mandskabet.
Det lader imidlertid heller ikke til at være tilfældet, for trænerstaben har udtaget et særdeles slagkraftigt mandskab til onsdagens pokalkamp. Hele ni gengangere er der fra truppen til Superliga-kampen mod FC Nordsjælland, heriblandt starterne Jesper Hansen, Lasse Fosgaard og Mikkel Rygaard. De suppleres blandt andet af velkendte navne som Frederik Gytkjær, Danilo Arrieta og Mads Nordam samt tre af klubbens U19-spillere.

Lyngbys trup til kampen mod Frederiksværk FK:
1. Jesper Hansen (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 9. Lasse Fosgaard, 11. Danilo Arrieta, 12. Mads Nordam, 14. Philip Rasmussen, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Kristoffer Larsen, 21. Mikkel Rygaard, 22. Bror Blume, 26. Frederik Gytkjær, 30. Hallgrímur Jónasson, 32. Gustav Marcussen (U19), 34. Kevin Tshiembe (U19), 35. Troels Cilius Nielsen (U19)

Onsdagens opgør spilles på Frederiksværk Stadion med kampstart allerede klokken 17.30, og kampens dommer er Lars Christoffersen.