Serie 2-mandskab venter i pokalen

Foto: fodboldbilleder.dk

Serie 2-mandskab venter i pokalen
De Kongeblå møder i DBU Pokalens 2. spillerunde Frederiksværk FK fra serie 2, som trænes af den tidligere Lyngby-angriber Kim Christensen
DBU Pokalen er nået til 2. spillerunde, og det betyder, at en stor del af Superliga-klubberne træder ind i turneringen. Blandt de klubber er Lyngby Boldklub, som på papiret har trukket en af de mest overkommelige modstandere i næste runde, da serie 2-mandskabet Frederiksværk FK kom op af bowlen.

Den opgave bliver imidlertid ikke nødvendigvis så nem, som den lyder, for i seneste runde sendte Frederiksværk med en 1-0-sejr 2. divisionsklubben Brønshøj ud af pokalturneringen. De har altså allerede høstet værdifuld erfaring mod bedre modstandere end dem selv, så De Kongeblå skal være fokuserede og dedikerede fra første fløjt, hvis det i denne sæson skal blive til endnu et eventyr i DBU Pokalen.

De to mandskaber tørner sammen onsdag den 31. august klokken 17.30 på Frederiksværk Stadion, og som en sjov lille sidehistorie kan nævnes, at serie 2-mandskabet trænes af den tidligere Lyngby-bomber Kim Christensen. Han indtog oven i købet en rolle som spillende cheftræner mod Brønshøj, hvor han noget uvant gjorde sig i det centrale forsvar og således var med til at holde nullet.