Talenterne imponerede til Brøndby Cup

U14- og U15-talenterne har som optakt til den snarlige turneringsstart været til Brøndby Cup, hvor begge mandskaber markerede sig særdeles positivt

Lyngby Boldklubs U14- og U15-hold var i sidste uge og ugen før i aktion til Brøndby Cup, som løb af stablen fra den 30. juli til den 3. august. Her klarede begge kongeblå mandskaber sig særdeles flot ved at hjemtage en anden- og en tredjeplads, og det tegner dermed lovende inden den snarlige sæsonstart.

U15 gik i finalen
De ældste talenter lagde for i et gruppespil mod Holbæk B&I, Svendborg og BK Frem, og her viste De Kongeblå hele vejen igennem stor klasse og stabilitet. Ingen indkasserede mål og to 4-0-sejre samt en 2-0-sejr sikrede Lyngby-talenterne en sikker førsteplads, som sendte dem videre til semifinalen mod Brøndbyernes IF.

I semifinalen kom De Kongeblå foran 1-0, men Vestegnsklubben fik udlignet i anden halvleg, og derfor måtte de hold afgøre sagerne i straffesparkskonkurrence. Her var Lyngby-spillerne køligst, og efter otte spark til hvert hold var finalepladsen en realitet. I den ventede Farum, der desværre viste sig for stærke for De Kongeblå, som måtte tage til takke med en samlet andenplads efter et 0-4-nederlag.

På trods af det klare finalenederlag er U15-cheftræner Mads Kristensen yderst tilfreds med sit mandskab, som her i pre-season stadig er under udvikling:

”Brøndby Cup er en opstartsturnering for os, og præstationen er derfor langt vigtigere end resultatet, ligesom udviklingen i præstationen undervejs i turneringen er vigtig. Med denne indgangsvinkel til turneringen var det meget positivt, at vi præsterede rigtig godt i vores kampe i puljespillet, hvor vi var dominerende i forhold til at kreere chancer samt afholde modstanderen fra at lave chancer,” fortæller Mads Kristensen, inden han fortsætter om semifinalen og finalen:

”I de to sidste kampe mod Brøndby og Farum blev vi testet på et langt højere niveau end i gruppespillet. Særligt i finalen kom vi til kort på at være for passive uden bolden, samt at reaktionerne for hinanden, når vi havde bolden, var for langsomme. Alt i alt fik vi altså nogle gode svar på, hvilke ting vi skal forbedre os på, men også omkring, hvor vi ser dygtige ud.”

U15-holdet åbner den nye sæsons turnering allerede på søndag den 14. august med en udebanekamp mod Brøndbyernes IF.

U14 tog tredjepladsen
Præcis som U15-talenterne startede U14-holdet ligeledes ud med et indledende gruppespil, hvor modstanderne var AB, Hobro og FC Fredericia. Her lagde De Kongeblå flot fra land med en 4-2-sejr over AB, men dernæst fulgte et 0-1-nederlag til Hobro, inden FC Fredericia blev kørt over med 11-2. Med seks point for tre kampe endte Lyngby-talenterne a point med både AB og Hobro, og da puljen i det tilfælde skulle afgøres på målscore, måtte De Kongeblå tage til takke med en andenplads.

Det betød en semifinale mod Brøndbyernes IF, der på trods af lighed på chancestatistikken endte med et ulige og lidt misvisende 4-1-nederlag til Lyngby-talenterne. Dermed ventede kampen om tredjepladsen, hvor der var mulighed for at gentage kunststykket fra gruppespillet mod AB. Igen viste De Kongeblå sig stærkere end akademikerne, og med en 5-3-sejr hjemtog de tredjepladsen til Brøndby Cup.

Den præstation kan U14-talenterne bestemt være bekendt i særdeleshed med tanke på, at de først lige har stiftet bekendtskab med 11-mandsfodbold efter sidste sæson at have spillet 8-mandsfodbold på U13-niveau:

”Denne årgang har ikke spillet særlig meget 11-mandsfodbold, så vi var afklarede med, at vi ville svinge lidt i kvalitet, hvilket vores resultater også vidner om. Vores fokus har derfor været at blive mere afklaret omkring vores spillestil samt de individuelle taktiske færdigheder på de forskellige positioner,” lyder det fra U14-cheftræner Dan Brimsvik, der uddyber:

”Vi har arbejdet med nogle fokusområder, som drengene ikke har arbejdet med før, så det har taget tid at få ind under huden. Derfor lå Brøndby Cup på et rigtig godt tidspunkt, fordi vi fik muligheden for at flytte os rigtig meget på kort tid. Jeg mener, at vi har taget nogle gode skridt i den rigtige retning med turneringsstart lige om hjørnet.”

U14-holdets første turneringskamp er på udebane mod B93 tirsdag den 16. august.