HSV byder op til dans i en træningskamp på tysk grund

Foto: fodboldbilleder.dk

De Kongeblå tester mod Bundesliga-klub
Mandag den 15. august møder Lyngby Boldklub selveste Hamburger SV i en træningskamp på Stadion Nubiskrug i Rendsburg
De Kongeblå var i weekenden en tur i Haderslev for at møde SønderjyskE, men snart går turen endnu længere sydpå end det – og også til en noget større adresse. Den 15. august klokken 18.30 løber Lyngby-spillerne nemlig ind på Stadion Nubiskrug i Rendsburg, hvor ingen ringere end Bundesliga-klubben Hamburger SV byder op til dans. Selvom der selvfølgelig blot er tale om en træningskamp, bliver det imidlertid ikke nogen showkamp, fortæller cheftræner David Nielsen:
”Vi kommer til at møde et sindssygt stærkt mandskab i HSV, mindre end to uger før de starter Bundesliga-sæsonen, og det bliver en stor og vigtig opgave for os. Vi er stadig på et sted, hvor vi skal lære et nyt niveau at kende, og derfor har vi helt bevidst valgt at spille den her træningskamp, selvom det er midt i et tæt Superliga-program,” siger Lyngby-cheftræneren og uddyber:
”Vi kommer til at tage kampen meget seriøst og særligt bruge den til at fokusere på vores udviklingsområder. Vi er udmærket klar over, at hvis vi skal gøre det endnu bedre i Superligaen, skal vi blive bedre en-mod-en, og i forhold til de færdigheder bliver det ikke meget bedre end Bundesligaen. Derfor glæder vi os til at møde HSV,” slutter David Nielsen.
De Kongeblå er i aktion i Superligaen mod AGF fredag den 12. august og igen mod Horsens fredag den 19. august, og det er altså herimellem, at der er fundet plads til træningskampen.