David Nielsen gør status inden premieren

foto: fodboldbilleder.dk
David Nielsen: Vi er lykkedes rigtig godt i transfervinduet

David Nielsen mener Lyngby Boldklub har fået maksimalt ud af klubbens beskedne midler i sommerens transfervindue, og for David Nielsens skyld kunne vinduet godt lukke nu.

Lyngby Boldklub har været særdeles aktive på transfermarkedet gennem juni og juli. De Kongeblå har hentet Martin Ørnskov, Lasse Rise, Emil Larsen, Kristoffer Larsen, Jesper Hansen og senest forsvarsspilleren Hallgrimur Jónasson til klubben. Det skaber stor tilfredshed på kontoret hos cheftræner David Nielsen:

”Jeg er meget tilfreds med de spillere, som er kommet ind. Det er spillere, der på hver deres måde er med til at løfte niveauet og bidrage til, at vi når vores fælles mål, som er overlevelse i Superligaen,” lyder det indledningsvist fra David Nielsen, der understreger, at han synes, klubben har handlet optimalt i forhold til et budget, der er blandt de laveste i Superligaen:

”Ud fra de midler, vi har til rådighed i Lyngby Boldklub, så synes jeg, vi er lykkedes rigtig godt. Vi har ikke sprunget banken på nogen måde. Vi har i det store hele handlet ud fra det råderum, vi har økonomisk, og også undervejs fået bekræftet, at det er attraktivt at spille for Lyngby Boldklub.”

”Samtlige de spillere, vi har hentet ind, er tiltalt af vores projekt og vores langsigtede ambitioner, og det har i højere grad end økonomi spillet ind på deres valg af Lyngby Boldklub. Det er for mig som træner og os som klub stærkt tilfredsstillende. Og det er en kæmpe cadeau til Lyngby Boldklub, at vi råder over en dygtig gruppe af spillere, der vil klubben ekstremt meget,” fortæller David Nielsen.

Ud over de seks nye navne i Lyngby-truppen har Lyngby også benyttet sommeren til at forlænge kontrakterne med Jeppe Brandrup og Jens Odgaard. Derudover har De Kongeblå sagt farvel til Jesper Blicher, Lars Brøgger, Dennis Sørensen, Viktor Noring, Oke Akpoveta, Daniel Jensen og Mads Kaalund. Selvom David Nielsen gerne lukker vinduet her og nu, udelukker han ikke, at flere kan forlade Lyngby Boldklub i indeværende transfervindue:

”Vi mærker, at der er interesse for vores spillere, så selvfølgelig kan nogen forsvinde ud af døren i løbet af de næste måneder. I bund og grund er vi tilfredse, med dem vi har, og på baggrund af det synes jeg også, at vi på afgangssiden har fået maksimalt ud af vores midler,” lyder det fra David Nielsen.

De Kongeblå starter som bekendt sæsonen lørdag med et brag ude mod FC København.