17-årige Jens Odgaard forlænger til sommeren 2018

foto: fodboldbilleder.dk
Lyngby forlænger med Jens Odgaard

Lyngby Boldklub er blevet enig med angriberen Jens Odgaard om en kontraktforlængelse, der samtidig indebærer at Jens Odgaard rykkes permanent i Superliga-truppen.

Jens Odgaard fejrede i marts måned sin 17-års fødselsdag, men den unge alder til trods så har angriberen det seneste år været i periferien af Lyngby Boldklubs førstehold. Debut blev det med en scoring mod AaB i DBU Pokalen, og potentialet for den unge angriber er ikke til at tage fejl af. I det lys er det ekstra glædeligt, at Jens Odgaard i dag har sat sin underskrift på en ny kontrakt med Lyngby Boldklub:

”Vi er meget glade for, at Jens har valgt at han skal fortsætte sin udvikling i Lyngby Boldklub. Jens er et kæmpe talent efter både dansk og europæisk målestok, og vi skal sørge for at han hver dag udvikler sig og bliver mere bevidst om, hvad der kræves når man bærer sådan et talent. Jens har alt det, der skal til for at blive topspiller. Han er ligeglad med hvem han spiller imod, han tør være sig selv og har en meget høj mental tolerancetærskel for så ung en spiller” fortæller David Nielsen

17-årige Jens Odgaard bliver med kontraktforlængelsen en fast del af Lyngbys Superliga-trup, og det er i de rammer at trænerstaben med David Nielsen i spidsen skal forløse de næste procenter af stortalentets potentiale. Og det er absolut en mulighed, at de danske Superliga-fans får lejlighed til at stifte bekendtskab med Odgaard i efterårssæsonen:

”Jens skal være en fast del af vores Superliga-trup, og uden at sige for meget så er det fuldt ud en mulighed, at han kan spille en rolle for os i efterårets kampe. Han er en eftertragtet spiller i hele Europa og jeg er glad for at Jens og familien har valgt at blive i Lyngby i denne omgang” lyder det fra David Nielsen.

Hovedpersonen selv er glad for at fortsætte udviklingen i Lyngby, og han ser frem til at suge til sig i Superligatruppen: ”Det bliver en stor udfordring, men jeg er klar til den og jeg tror på mig selv. Der er en god træningskultur, hvor jeg får mulighed for at lære en masse af de andre og hvor trænerteamet kan tage godt hånd om mig og hjælpe mig til at blive bedre. Jeg håber selvfølgelig på at få så meget spilletid som muligt, men det er jo mest op til mig selv at gøre mig fortjent til det” fortæller Jens Odgaard.

Jens Odgaard fik debut for Lyngby i DBU Pokal-kampen mod AaB i efteråret 2015, hvor han kom ind og reducerede for Lyngby en lille halv time senere. Det er ligeledes blevet til indhop i 1. Division – og nu venter der muligvis mere spilletid på øverste hylde. Jens Odgaards nye kontrakt løber frem til 30. Juni 2018.