Lyngby vinder stort mod FC Helsingør

Det blev til en 4-1 sejr til Lyngby Boldklub i lørdagens testkamp mod FC Helsingør, hvor Mikkel Rygaard blev dobbelt målscorer.

Der var niveauforskel i kampen mellem Lyngby Boldklub og 1. Divisionsholdet fra FC Helsingør, da de to hold tørnede sammen i en træningskamp på Lyngby Stadion lørdag eftermiddag.

David Nielsens tropper var klar fra start og havde bibeholdt det gode spil fra sidste kamp mod Sønderjyske. Allerede efter 6 minutters spil kunne talentfulde Jens Odgaard sparke bolden sikkert i mål inde i feltet efter en flot frispilning, hvor Lyngby havde erobret bolden. Og i resten af første halveg var det fortsat David Nielsens og Thomas Nørgaards tropper, som var dominerende på bolden. De spillede sig til flere chancer, men den sidste skarphed manglede dog. Modsat var gældende for gæsterne, som havde det svært for Lyngby Stadion, hvor chancerne var ganske få.

Efter pausen fortsatte Lyngby-mandskabet det store pres, hvilket resulterede i, at Mikkel Rygaard allerede efter 2 minutter kunne sende bolden i mål på flot frispark – nærmest identisk med hans frispark i det sønderjyske. Og den målfarlige angriber kunne 10 minutter senere igen løfte anyhermene i vejret, da det lykkedes ham at score endnu engang til 3-0. Det skete på baggrund af flot spil i venstre side, hvor Casper Højer spillede dybt til Surpise, som sendte bolden bagud til Rygaard, der efterfølgende sparkede bolden ind i det lange hjørne i målet.

Målfesten fortsatte kort tid efter. I det 64. minut begik Helsingør straffespark mod Frederik Gytkjær, som efterfølgende selv eksekverede og scorede. 4-0 til Lyngby Boldklub. Det lykkedes dog for gæsterne fra Helsingør at pynte på resultatet, hvor den tidligere Lyngby-spiller Vito Mistrati scorede på et flot mål ude foran feltet, hvor han sparkede den sikkert ind i netmaskerne.

Alt i alt endnu en flot kamp og præstation af De Kongeblå. Det var derfor også en tilfreds David Nielsen, som udtalte sig efter kampen:

”Jeg er imponeret over, at det er lykkedes at vinde de to første testkampe selvom, at vi er inde i den hårdeste træningsperiode. Selvom det ikke har været lige kønt, så har vi stadig formået at vinde. Nu handler det om at få findpudset de sidste aftaler og detaljer i sidste testkamp mod AGF inden, at det rigtig går løs i Superligaen.”

Kampen mod AGF løber af stablen den 9. juli på udebane kl. 14.00.
Match facts:

Startopstilling: 1. Jesper Hansen, 3. Michael Lumb, 4. Mathias Tauber, 24. Thomas Sørensen, 20. Jeppe Brandrup, 8. Lasse Rise, 14. Phillip Rasmussen, 5. Martin Ørnskov, 19. Kristoffer Larsen, 26. Frederik Gytkjær, 41. Jens Odgaard

Udskiftninger:
Ud: 1. Jesper Hansen Ind: 16. Andreas Larsen (Pausen)
Ud: 3. Michael Lumb Ind: 17. Casper Højer (Pausen)
Ud: 24. Thomas Sørensen  Ind: 12. Mads Nordam (Pausen)
Ud: 41. Jens Odgaard  Ind: 10. Surprise (Pausen)
Ud: 19. Kristoffer Larsen  Ind: 9. Lasse Fosgaard (50min)
Ud: 5. Martin Ørnskov Ind: 32. Oliver Kjærgaard (60min)
Ud: 20. Jeppe Brandrup Ind: 6. Mads Gabel (60min)

Målscorer:
1-0  – 41. Jens Odgaard – 6 min (Lyngby)