Lyngby sejrer i SønderyskE

De Kongeblå spillede mandag eftermiddag sæsonens første testkamp. Her blev det til en flot 1-3 sejr på udebane mod Superligaens sølvvindere fra SønderjyskE.
David Nielsens og Thomas Nørgaards tropper fik en fin start i årets første test kamp, som løb af stablen på et flot fyldt stadion i Augustenborg mod SønderjyskE. Hele 1724 tilskuere var fremmødt til kampen. Første halvleg var en lige affære uden de store chancer. Men Lyngby Boldklub kendte dog sin besøgstid, så da Jeppe Kjær fik en chance på en friløber i det 20. minut, så var der mål. 12 minutter senere formåede De Kongeblå at bringe sig yderligere foran. Denne gang foranlediget af en forsvarsfejl, hvor Marc Dal Hende ville spille bolden tilbage til Lukas Fernandes. Men i stedet for at ramme Fernandes i fødderne, sendte han bolden stille og roligt i eget mål. Lyngby Boldklub kunne altså gå til pause med en 0-2 føring.
Det var dog Sønderjyske, som kom bedst fra start og efter blot få minutters spil, fik Casper Olesen sendt bolden i mål til 1-2 og kampen var igen åben. Lyngby Boldklub fastholdte dog momentum og i det 62. minut sendte Mikkel Rygaard bolden i nettet på et flot frispark udenfor feltet. Første træningskamp i opstarten endte dermed med en sejr på 1-3 og det var også en tilfreds Thomas Nørgaard, som udtalte sig efter kampen.
”Vi spiller en fin kamp i dag mod sidste sæsons nummer to og vi er selvfølgelig glade for sejren. Det vigtigste er dog, at vi får set nogle af de ting som vi har haft fokus på på træningsbanen, her i første uge af opstarten” fortæller Lyngby Boldklubs taktiske strateg og fortsætter: ”Alt i alt spiller vi en lige kamp mod SønderjyskE, som har hele deres trup i spil. Vi er måske lidt bedre end dem på dagen og leverer en homogen indsats, hvor hele truppen byder ind. Det var dejligt at se de nye spillere præsterede fint, på trods af, at de selvfølgelig stadig mangler at lære holdet helt at kende. Derudover skal der deles roser ud til unge såvel som rutinerede, som alle gik ind og tog ansvar,” afslutter Thomas Nørgaard.
Næste træningskamp er allerede på lørdag den 2. Juli, hvor Lyngby Boldklub spiller mod FC Helsingør på hjemmebane kl. 12.00.

Match Facts:
SønderjyskE – Lyngby Boldklub 1-3 (0-2)
0-1 Jeppe Kjær (20), 0-2 Marc Dal Hende (32), 1-2 Casper Olesen (48), 1-3 Mikkel Rygaard (62)
Lyngbys startopstilling og udskiftninger (alle i det 54. Mmnut):

3. Michael Lumb – 17. Casper Højer
4. Mathias Tauber – 12. Mads Nordam