SønderjyskE venter i første test

Foto: fodboldbilleder.dk

SønderjyskE venter i første test

Sæsonens første træningskamp står for døren, når sidste sæsons sølvvindere fra SønderjyskE mandag eftermiddag byder op til dans

I mandags mødte de kongeblå spillere og trænere ind til den første træning i den nye sæson, men der er ingen hvilen på laurbærrene, for det er lige på og hårdt inden den snarlige Superliga-start. I morgen eftermiddag går det nemlig løs i sæsonens første træningskamp, hvor modstanderen er ingen ringere end sidste sæsons sølvvindere fra SønderjyskE, som byder op til dans på eget græs klokken 16.00.

De højtflyvende sønderjyder er efter sidste sæsons succes en tand længere fremme i forberedelserne end De Kongeblå, da det for Jakob Michelsens tropper allerede bliver alvor nogle dage før Superligaens første runde. Sidste sæsons andenplads har nemlig sikret adgang Europa Leagues kvalifikationsspil, hvor norske Strømsgodset blev parret med sønderjyderne, og de har derfor allerede testet formen af en enkelt gang.
 nbsp;
Det skete i fredags mod IK Start, hvor nordmændene godt nok sejrede 2-1, men hvor en af sønderjydernes nyerhvervelser, Mikael Uhre, viste sig flot frem ved at stå for sit holds enlige scoring. Angriberens navn ringer nok en klokke hos nogle Lyngby-supportere, og det er med god grund, for han er blevet hentet i Skive, hvor han i sidste sæson blandt andet scorede to gange mod De Kongeblå og generelt viste målnæse for bundholdet.

Ud over Uhre har SønderjyskE desuden forstærket sig til den nye sæson med Nicolaj Ritter, der kom til på en fri transfer fra Silkeborg, den østrigske forsvarsspiller Matthias Mak og målmand Lukas Fernandes, der blev hentet i AGF, men har fået sin fodboldopdragelse i Lyngby. Omvendt har sønderjyderne kun sagt farvel til Francis Dickoh og Andreas Oggesen, så den stærke stamme fra sidste sæson er stadig at finde hos sølvvinderne.

De er dog ikke alene om at have ageret hurtigt og effektivt på transfermarkedet, for De Kongeblå har ligeledes allerede præsenteret fire forstærkninger til den nye sæson. Ind er kommet norske Kristoffer Larsen fra Brann, Martin Ørnskov er blevet tilknyttet efter kontraktudløb i Brøndby, og Jesper Hansen er hentet hjem til Danmark efter et ophold i franske Bastia. Sidst, men ikke mindst er Lasse Rise vendt hjem til klubben, hvor karrieren for alvor tog fart, efter hans kontrakt med Esbjerg udløb i slutningen af sidste sæson.

Det bliver altså spændende at se, hvordan de nye spillere går i spænd med resten af den kongeblå trup, når det mandag eftermiddag går løs i det sønderjyske. Til det opgør må det forventes, at en masse spillere skal have nogle meter i benene og noget føling med bolden i kamp, og derfor har trænerstaben da også taget følgende spillere med på bussen til Sønderjylland:

3. Michael Lumb
32. Oliver Kjærgaard
41. Jens Odgaard
GK: Michael Tørnes
Følgende er ikke med på dagen: 1. Jesper Hansen, 2. Thomas Christensen, 11. Danilo Arrieta, 16. Andreas Larsen, 27. Mads Kaalund, 29. Jesper Blicher