Den tidligere Bastia-målmand skriver tre år med De Kongeblå

Jesper Hansen skifter til Lyngby

Den tidligere Bastia-målmand, Jesper Hansen, har underskrevet en treårig aftale med De Kongeblå

Lyngby Boldklub har skrevet en treårig aftale med 31-årige Jesper Hansen, der kommer til klubben på en fri transfer efter kontraktudløb med den franske Ligue 1-klub Bastia. Dermed er der sikret stærk konkurrence på målmandsposten frem mod den kommende Superliga-sæson, og det glæder naturligvis Lyngby-cheftræner David Nielsen, at det er lykkedes at hente Jesper Hansen hjem til Danmark:

”Vi er utroligt glade for, at det er lykkedes os at hente Jesper til Lyngby. Han har de senere år opnået fantastisk vigtig erfaring fra en de af bedste ligaer i Europa, og med sin store rutine fra en flot karriere i Superligaen er han en stor gevinst for vores klub,” siger David Nielsen og fortsætter:

”Jesper har sine bedste år som målmand foran sig, og med sin bundseriøse mentalitet og vilje til at vinde vil han løfte vores niveau yderligere. Vi ønsker Jesper velkommen til Lyngby og glæder os meget til at se ham i aktion i den kongeblå trøje.”

Som Lyngby-cheftræneren nævner, er Jesper Hansen langt fra ukendt i Superliga-sammenhæng, for han var fra 2003 til 2013 på kontrakt i FC Nordsjælland, hvilket kastede 177 optrædener af sig. De mange års tro tjeneste resulterede til sidst i et skifte til franske Evian, inden målmanden efter to sæsoner drog videre til Bastia, hvor det dog blot blev til fire kampe på en enkelt sæson. Jesper Hansen ser derfor frem til at tage hul på et nyt kapitel i karrieren:

”Lyngby ville mig mest og har fra starten brændt efter at få mig herud, og derfor var det heller ikke svært at tage beslutningen om at skifte hertil. Jeg er sulten og hungrer efter at komme til at spille kampe igen, og det kan jeg forhåbentlig komme til i Lyngby,” lyder det fra Jesper Hansen, der fortsætter:

”Jeg skal ind og bidrage med min erfaring og forhåbentlig en masse godt målmandsspil. Jeg har store forventninger til den kommende sæson, og jeg forventer en rigtig spændende tid her i Lyngby med holdet, som jeg glæder mig til at være en del af.”

Jesper Hansen har været udtaget til det danske A-landshold adskillige gange, men keeperen har endnu sin debut til gode. Til gengæld er det blevet til 18 ungdomslandskampe samt et Champions League-gruppespil med FC Nordsjælland.