Lyngby henter Martin Ørnskov

Fotokredit: Per Kjærbye, fodboldbilleder.dk
Lyngby henter Martin Ørnskov

30-årige Martin Ørnskov er ny mand i den kongeblå trøje

Sommerens tredje forstærkning er en realitet, da Martin Ørnskov har sat sin signatur på en toårig kontrakt med De Kongeblå. Den tidligere Brøndby-spiller kommer til på en fri transfer, efter han for nyligt blev fritstillet på Vestegnen, og det er en særdeles rutineret herre, som David Nielsen og co. kommer til at råde over fra starten af den nye sæson.

30-årige Ørnskov startede sin karriere i Silkeborg IF, hvor det blev til 207 kampe, inden han i begyndelsen af 2012 drog til Viking i Norge. Her blev det til halvandet års tjeneste, for da Brøndby i sommeren 2013 stod klar med en kontrakt, takkede midtbanespilleren ja og vendte hjem til Danmark. På Vestegnen var Ørnskov fra starten blandt de bærende kræfter i Brøndby-projektet, men det sidste års tid blev han oftere og oftere henvist til bænken, og derfor forlod han helt naturligt klubben efter den forgangne sæson.

Den nyhed bed David Nielsen naturligvis mærke i, og Lyngby-cheftræneren benyttede sig derfor straks af muligheden for at hente den kontrollerende midtbanespiller:

”Vi er meget glade for, at det er lykkedes os at få Martin til Lyngby. Han er en top Superliga-spiller, som tilfører os masser af erfaring og kvalitet. Martin er i sine bedste år som fodboldspiller, og jeg er rigtig glad for, at han har valgt os blandt mange bejlere,” siger David Nielsen og fortsætter:

”En af vores største udfordringer i den kommende sæson bliver at tillægge os den mentale styrke og høje tolerance, som Superligaen kræver, og det gælder både vores spillere, min stab, mig selv og hele vores klub. Som en af de stærkeste spillere i Superligaen rent mentalt kan Martin hjælpe os på det område, og derfor kan vi som oprykkere ikke forestille os et bedre match end Lyngby Boldklub og Martin Ørnskov.”
”Vi ønsker Martin velkommen og glæder os til at se ham i kongeblåt,” slutter Lyngby-cheftræneren, der suppleres af Martin Ørnskov, som føler sig klar til at bidrage til missionen om overlevelse:

”Jeg glæder mig til at spille en masse fodbold, og jeg vil gøre mit bedste for, at holdet lykkes med at overleve i Superligaen. Det er det altoverskyggende mål, og der håber jeg naturligvis at spille en vigtig rolle,” lyder det fra Martin Ørnskov, der glæder sig til at starte op i sin nye klub:

”Kroppen er, som den skal være på nuværende tidspunkt. Jeg har selvfølgelig haft ferie og derfor kun holdt mig i gang med at løbe, men nu ser jeg frem til at starte op sammen med gutterne og få kroppen i de sidste omdrejninger. Mentalt er jeg helt fit, og jeg glæder mig bare til at komme i gang,” slutter Lyngbys nye signing.