David Nielsen: Vi glæder os til FCK

Foto: fodboldbilleder.dk

David Nielsen: Vi glæder os til FCK
Lyngby-cheftræneren glæder sig til Superliga-premieren mod FCK i Parken, hvor han forventer, at De Kongeblå fra start bliver testet på højeste niveau
Da Superligaprogrammet for den kommende sæson i mandags blev offentliggjort, var det uden eksakte spilledatoer og -tidspunkter, men den del har tv-selskaberne nu forhandlet på plads fra spillerunde 1-7. Sæsonpremieren i Parken mod FC København er derfor blevet fastlagt til lørdag den 16. juli klokken 18.30, mens den første hjemmebanekamp mod OB spilles søndag den 24. juli med kampstart klokken 14.00.
De efterfølgende fem runder byder på to hjemmebanekampe mod AGF fredag den 12. august klokken 20.15 og FC Nordsjælland fredag den 26. august samme tidspunkt, mens udebanekampene er mod SønderjyskE, Silkeborg og AC Horsens. De spilles henholdsvis søndag den 31. juli klokken 12.00, fredag den 5. august klokken 20.15 og fredag den 19. august klokken 20.15, og der venter dermed De Kongeblå hele fire fredagskampe i de første syv spillerunder.
Premieren mod FCK er som nævnt ikke en fredagskamp, men derimod en lørdagskamp i Parken, og selvom det bliver lidt af en ilddåb, glæder David Nielsen og co. sig til at skulle i kamp:
”Vi har arbejdet et helt år for at komme i Superligaen, og undervejs har vi gået og joket lidt med, at vi snart skulle spille i Parken. FCK er en kæmpestor fodboldklub med dygtige spillere fra øverste hylde, og vi bliver testet på højeste niveau fra starten. Der er ingen grund til at bruge tid på, hvem der er favorit, men nu har vi fem uger til at gøre os klar, og jeg ved, at alle, ikke mindst spillerne, glæder sig til kampen,” siger cheftræneren, inden han fortsætter om den nye Superliga-struktur:
”Den nye turneringsstruktur minder mig om det gamle Rom og Colosseum med helte og skurke og ren gladiatorkamp. Dansk fodbold har brug for trænere og spillere, der kan vinde kampe under maksimalt pres, og det er lige præcis, hvad den nye struktur giver. Det er en tiltrængt og modig beslutning af alle involverede parter,” lyder det fra David Nielsen.
Lyngbys kampe i de første syv spillerunder:
Lørdag den 16. juli kl. 18.30: FCK (U)
Søndag den 24. juli kl. 14.00: OB (H)
Søndag den 31. juli kl. 12.00: SønderjyskE (U)
Fredag den 5. august kl. 20.15: Silkeborg IF (U)
Fredag den 12. august kl. 20.15: AGF (H)
Fredag den 19. august kl. 20.15: AC Horsens (U)
Fredag den 26. august kl. 20.15: FC Nordsjælland (H)