Genoa og Napoli viste sig for stærke for De Kongeblå

U14 blev testet på højt niveau i Italien
U14-talenterne har deltaget i en træningsturnering i Italien, hvor de på trods af seks sejre i otte forsøg måtte tage til takke med en samlet 13. plads
De Kongeblås U14-hold var i sidste uge en tur i Carcare i Italien for at deltage i en træningsturnering, der havde besøg af flere prominente klubber, heriblandt Napoli, Genoa og Atletico Madrid. Lyngby-delegationen ankom torsdag efter en lang rejse, men de fik ikke meget tid til at hvile sig, for allerede samme dag ventede Virus Junior Napoli, som viste sig for stærke og derfor sejrede 3-1.
Efter en god nats søvn var De Kongeblå igen veludhvilede til næste dags strabadser, der da også blev indledt med en knusende 8-0-sejr over Vado. Derefter fulgte en 1-0-sejr over Cheraschese, inden det næste dag gik løs i de sidste to gruppekampe mod Lucarno og Genoa. Her åbnede Lyngby-spillerne med en 5-2-sejr over schweizerne, og dermed var der lagt op til lidt af en gyser mod Genoa, hvor De Kongeblå alt efter resultatet kunne ende som både nummer 1, 2 eller 3. Italienerne viste dog et højt, højt niveau, og Lyngby-drengene måtte derfor slukørede acceptere et 1-3-nederlag og en tredjeplads i deres gruppe.
Tredjepladsen betød kvalifikation til to kampe mod Katane og Chiasso, hvor De Kongeblå sejrede henholdsvis 4-3 efter straffesparkskonkurrence og 1-0, og dermed manglede kun Atletico Madrid Bukarest (et Atletico Madrid-akademi i Bukarest, red.) i turneringens sidste kamp. Her blev det til en 2-1-sejr, hvilket rækker til en samlet placering som nummer 13 ud af 30, og selvom det altså ikke blev til en plads i toppen, er U14-cheftræner Jonas Stausholm godt tilfreds med udbyttet af turen:
"Der er ingen tvivl om, at det har været en super oplevelse for hele teamet. Drengene har fået et billede af en anden måde at spille fodbold på, og de skal have stor ros for generelt at have rykket sig fra kamp til kamp. Vi vidste på forhånd, at det ville blive noget andet, end vi er vant til hjemme i Danmark, og når vi ser tilbage på en turnering med seks sejre i otte kampe, er det rigtig ærgerligt, at vi skulle bruge første kamp til for alvor at komme i gang. Men alt i alt stor ros til drengene, der i de flestes tilfælde virkelig har bygget på undervejs," lyder det fra Jonas Stausholm.

De Kongeblå kunne i øvrigt glæde sig over, at Frederik Kjærgaard sluttede turneringen med at blive kåret som en af de seks bedste midtbanespillere.