Overblik: Superliga-opstart

Foto: fodboldbilleder.dk

Overblik: Superliga-opstart

Lyngby-spillerne møder ind fra ferie den 20. juni, hvorefter der venter tre træningskampe inden Superliga-sæsonen 2016/17 skydes i gang

Efter en succesfuld sæson er De Kongeblå gået på velfortjent sommerferie, men de kommer ikke til nyde afbrækket særligt længe. Oprykningen til Superligaen betyder nemlig, at ferien bliver en kort en af slagsen, og Lyngby-spillerne er således allerede tilbage i arbejdstøjet om godt og vel to uger. Her venter der tre træningskampe inden første Superliga-kamp den 16. juli.

De Kongeblå har første træningsdag efter deres ferie den 20. juni klokken 09.00, og allerede ugen efter tager de hul på den første krævende opgave. Mandag den 27. juni byder de danske sølvvindere, SønderjyskE, nemlig op til dans i årets første træningskamp, der spilles hos sønderjyderne. Lørdagen efter, den 2. juli, skal De Kongeblå så i aktion igen på hjemmebane mod 1. divisionsklubben FC Helsingør, mens sidste træningskamp inden Superliga-start spilles i Aarhus mod AGF den 9. juli.

Som nævnt løber første runde af Superligaen af stablen weekenden efter AGF-træningskampen, og her skal De Kongeblå som bekendt en kort tur til Parken for at møde de forsvarende danske mestre fra FC København. Nedenfor følger en oversigt over Lyngby-spillernes program, som det pt. ser ud, men det bliver opdateret løbende, når de forskellige ting falder på plads.

20/06: Spillerne møder ind til første træning efter endt sommerferie
27/06: Træningskamp mod SønderjyskE kl. 16.00 (ude)
02/07: Træningskamp mod FC Helsingør kl. 12.00 (hjemme)
09/07: Træningskamp mod AGF kl. 14.00 (ude)