De kongeblå talenter blev besejret 1-0 af Brøndbys U19-hold

Foto: fodboldbilleder.dk

U19 savnede skarphed mod Brøndby
De Kongeblå var bedst, men Brøndby var skarpest, da de to klubbers U19-talenter lørdag eftermiddag krydsede klinger på Lyngby Stadion. Her løb gæsterne med en 1-0-sejr på en scoring kort før tid
De kongeblå U19-talenter var lørdag eftermiddag i aktion på Lyngby Stadion, hvor Brøndbys ditto kiggede forbi til en kamp om indbyrdes placeringer. Kun et point adskilte de to hold før opgøret, men det var der lavet om på efter de 90 minutter, som startede med Lyngby-mandskabet i teten. Kun syv minutter var der spillet, da Simon Wæver flot driblede sig vej gennem Brøndby-defensiven og fandt Lorent Callaku, som helt fri desværre måtte se sin afslutning reddet af gæsternes keeper. Ti minutter senere kom Jonas Elkjær i den anden ende så i aktion for første gang, da en dårlig clearing gav de gulklædte en stor chance. Heldigvis var Lyngby-keeperen vågen, og han fik derfor afværget med en fodparade.
Omkring den halve time opstod kampens største chance efter flotte Lyngby-kombinationer, som endte inde foran mål, hvor Simon Wæver kastede sig frem og sparkede på stolpen på et tomt mål – returen endte i fødderne på en lige så fri Mads Kaalund, men desværre var midtbanespilleren offside, og hans nemme scoring fik derfor ikke lov at tælle. Inden pausen havde Simon Friis Sharif en pæn mulighed, mens Lorent Callaku noterede sig for et langskud på stolpen, men ind ville bolden ikke, og de to hold måtte derfor gå til pause uden scoringer. I omklædningsrummet må De Kongeblå have siddet med en god følelse, for de var klart bedst i de første 45 minutter, og det lovede således godt for de følgende 45.
Desværre udartede anden halvleg sig ikke ligesom første. Brøndby kom mere i kontrol – dog uden at være farlige – og de få gange, der var optræk til Lyngby-chancer, manglede den sidste skarphed i afslutning eller aflevering. Bedste forsøg tegnede Mads Kaalund sig for fra kanten af feltet, men det blev ikke for alvor farligt, og så var skæbnen i stedet hård ved De Kongeblå fem minutter før slutfløjt. Gæsterne fik lige pludselig lidt for meget plads op gennem midten, og efter nogle udmærkede kombinationer blev der resolut afsluttet uden for Jonas Elkjærs rækkevidde, hvormed Vestegnsklubben bragte sig på 1-0. Det havde De Kongeblå desværre intet modsvar til, og derfor kunne Brøndby – lidt ufortjent målt på spil og chancer – snuppe de tre point.
Det betyder, at de nu er fire point foran De Kongeblå, som på tiendepladsen dog har en kamp i hånden. Her står de noteret for 20 point for 19 kampe, og der er således kun tre tilbage af indeværende sæson.