Sæsonens sidste udebanekamp finder sted på Vejle Stadion

Foto: fodboldbilleder.dk

Formstærke Vejle er næste udfordring
De Kongeblå kan tage et afgørende skridt mod at sikre sig førstepladsen i dette års Bet25 Liga, når de i morgen spiller sæsonens sidste udebanekamp hos oprykningsdrømmende Vejle BK
Nu spidser det for alvor til for De Kongeblå, der med blot to kampe tilbage af sæsonen kan krydre Superliga-oprykningen med en førsteplads i dette års Bet25 Liga. Heldigvis er Lyngby-spillerne i en position, hvor de endnu selv kan afgøre løjerne, og det starter i morgen, når turen går til Vejle Stadion i sæsonens sidste udebanekamp i 32. spillerunde.
Der venter imidlertid ikke nogen nem opgave mod værterne, der er blandt de hold i rækken, som i den grad stadig har noget tilbage at spille for. Med blot fire point op til Silkeborg på den oprykningsgivende tredjeplads kan vejlenserne med en sejr gøre det rigtigt spændende inden deres sidste kamp mod netop Silkeborg, mens de omvendt med et nederlag helt kan udspille oprykningsdrømmene. Man må derfor forvente et toptændt Vejle-mandskab, når det i morgen går løs i det jyske, og deres tro på tingene vil da heller ikke være helt ubegrundet.
De har nemlig vundet de seneste to kampe med 1-0 og 2-1 over henholdsvis AC Horsens og Næstved, og faktisk har de ikke tabt siden et 0-2-nederlag i Roskilde for en måned siden. Efter den kamp blev daværende cheftræner Kleber Saarenpää fyret og erstattet af klubbens sportschef, Steen Thychosen, for resten af sæsonen, og under hans ledelse er Vejle-mandskabet altså ubesejrede. Selvtilliden ved den stime får de brug for, for i de to klubbers indbyrdes møder i denne sæson har De Kongeblå trukket det længste strå med en 1-0- og 3-2-sejr på Lyngby Stadion i efteråret.
Lyngby-spillerne har altså overhånden og derudover stadig en masse på spil, for efter mandagens pointdeling i Skive og Horsens’ skrivebordssejr over FC Vestsjælland adskiller kun et point de to klubber i tabellen. En sejr kan derfor vise sig særdeles vigtig for De Kongeblå, som får lader til at så sit at se til i opgøret i det jyske, hvor der er flere Vejle-profiler at holde øje med. Mest iøjnefaldende er topscorer Thomas Mikkelsen, som står noteret for 11 ligamål, men også midtbanespillerne Steffen Kielstrup og Simon Nagel skal holdes i skak, ligesom vejlenserne råder over flere dygtige spillere i midterforsvaret, som senest mod Næstved bestod af Jacob Dehn Andersen og anfører Niels Bisp Rasmussen.
Til at tage sig af ovennævnte spillere og resten af Vejle-mandskabet har Lyngbys trænerstab udtaget 20 spillere, hvoraf to bliver sorteret fra en time før kampstart. I forhold til 2-2-kampen i Skive er Thomas Sørensen kommet sig over sit hold i nakken, og han er derfor med igen. Midtstopperen får følgeskab af Casper Højer, Dennis Sørensen og Daniel Jensen, mens Jesper Christjansen og U19-spilleren Adnan Curovic glider ud.
Lyngbys trup mod Vejle BK:
1. Viktor Noring (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 3. Michael Lumb, 4. Mathias Tauber, 6. Mads Gabel, 9. Lasse Fosgaard, 10. Surprise, 12. Mads Nordam, 14. Philip Rasmussen, 15. Jeppe Kjær, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Dennis Sørensen, 20. Jeppe Brandrup, 21. Mikkel Rygaard, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 25. Daniel Jensen, 26. Frederik Gytkjær, 30. Lars Brøgger, Oliver Kjærgaard (U19)
Morgendagens opgør fløjtes i gang klokken 13.45 af dommer Peter Munch Larsen og vises ikke på tv.