Casper Højer-drøn sikrede reserverne førstepladsen

Foto: fodboldbilleder.dk

Casper Højer-drøn sikrede reserverne førstepladsen
Med en 1-0-sejr over FC København sikrede De Kongeblås reserver sig tirsdag eftermiddag førstepladsen i forårets reserveliga. Matchvinder blev Casper Højer, som kort før tid afgjorde sagerne med endnu et frisparksmål
Der var i den grad lagt op til et spændende opgør i dagens sidste spillerunde i forårets reserveliga, hvor De Kongeblå tog imod FC København hjemme på Lyngby Stadion. Begge mandskaber kunne med en sejr sikre sig førstepladsen i gruppen, da de nyoprykkede Lyngby-drenge på førstepladsen stod noteret for otte point, mens de nykårede danske mestre på tredjepladsen stod noteret for syv point. Vejle befandt sig lige imellem også på syv point og kunne derfor ligeledes sikre sig gruppens førsteplads i deres kamp samtidig mod SønderjyskE.
Selvom gæsterne havde ladet størstedelen af spillerne fra gårsdagens mesterskabsfest blive hjemme, lignede det fra starten, at de var en smule tømmermændsramte, men det kunne dog også være De Kongeblås fortjeneste. På nær en lidt nervøs indledning sad Lyngby-spillerne i hvert fald på hele første halvleg, og det kastede flere gode chancer af sig, hvor Jeppe Kjær og U19-spilleren Gustav Marucssen ofte var involveret. Første mulighed fra deres fødder kom efter små ti minutter, mens de igen fik tilspillet sig en pæn chance ti minutter senere – dog uden scoring til følge.
De to offensivspillere og resten af holdkammeraterne var dog ikke færdige, for omkring halvvejs i første halvleg blev Jeppe Kjær sendt af sted på en flot, dyb aflevering fra Daniel Jensen, som angriberen valgte at spille på tværs. Her kom Surprise til, men sydafrikanerens forsøg blev afværget. Kort efter var det så Mads Kaalunds og Oliver Kjærgaards tur til at teste FCK-keeper Frederik Ibsen, og kort inden pausen fik Gustav Marcussen første halvleg største chance, da gæsternes opspil blev brudt midt på banen. Tre mod én skød den unge offensivspiller selv, og endnu en gang stod Frederik Ibsen i vejen, hvorfor det stod 0-0 ved pausen, selvom chancestatistikken var noget nær 10-0 i De Kongeblås favør.
Anden halvleg startede lige så lovende som første, og der var således ikke spillet mere end 30 sekunder, før indskiftede Lorent Callaku testede Frederik Ibsen første gang. Det gjorde han to gange yderligere inden for de første ti minutter, hvor FCK-keeperen begge gange måtte give hjørnespark, og på et af disse var Daniel Jensen så lige ved at komme på måltavlen med en lang tå ved forreste stolpe. Efter en times spil tegnede Oliver Kjærgaard sig for en stor chance, da han blev spillet helt fri af Jeppe Kjær, men U19-anføreren sparkede lige på en fremstormende Frederik Ibsen og derfor stadig 0-0.
De følgende ti minutter kom Surprise i fokus, da han først var lige ved at krydre en solotur over en halv banelængde med en scoring, og efterfølgende da han blev spillet fri af Casper Højer på kanten af feltet, hvorfra han dog sparkede langt over mål. Efterhånden begyndte det altså at ligne en af de dage, hvor den bare ikke ville ind, men det blev der lavet om på med små fem minutter tilbage af ordinær tid. Her tilkæmpede Surprise sig et frispark på kanten af feltet, og selvom positionen umiddelbart var mest oplagt til en højrebenet sparker, trådte Casper Højer frem og bankede 1-0-scoringen i kassen via en FCK-afretning. Dermed gjorde venstre backen det onde ved sin tidligere klub, og samtidig noterede han sig på imponerende vis for sin tredje frisparksscoring i dette forårs reserveliga.
Mere blev det ikke til, og med sejren afgjorde De Kongeblå selv løjerne, så de ender på førstepladsen i reserveligaens pulje 1. En flot præstation hele vejen igennem af Thomas Nørgaards tropper, som ofte har bestået af en god blanding af førsteholds- og U19-spillere, og som ikke har tabt siden første kamp mod FCK i starten af marts.
Match facts:
Lyngby BK – FC København 1-0 (0-0)
1-0 Casper Højer Nielsen (86)

Lyngbys startopstilling:
1. Viktor Noring (GK) – 6. Mads Gabel, Kevin Tshiembe (U19), Marcus Backmann (U19), 17. Casper Højer Nielsen (c) – 25. Daniel Jensen, Oliver Kjærgaard (U19) – Gustav Marcussen (U19), 27. Mads Kaalund, 10. Surprise – 15. Jeppe Kjær

Indskiftet:
Emil Welcher (U19), Magnus Westergaard (U19), Mikkel Fossum Basse (U19), Simon Friis Sharif (U19), Lorent Callaku (U19)
Ikke benyttet:
Jonas Elkjær (GK – U19)