U13 vandt Esbjerg Elite Cup

U13 og U15 var sidste uge til Esbjerg Elite Cup, hvor de yngste talenter gik hele vejen, mens U15 måtte tage til takke med en tredjeplads
De Kongeblås U13- og U15- hold var i sidste uge til Esbjerg Elite Cup, som blev afviklet 5.-7. maj, og det slap Lyngby-talenterne særdeles godt fra. I begge aldersgrupper var holdene inddelt i et indledende gruppespil, hvor både U13 og U15 klarede sig overbevisende videre. U13 lagde fra land med 5-5 mod SønderjyskE, men gjorde herefter rent bord med 3-0, 9-0 og 3-1 mod henholdsvis Vejle, Hobro og FC Helsingør. U15 skulle kun spille tre gruppekampe, men de endte til gengæld alle med sejre på 1-0, 3-1 og 2-1 over henholdsvis Silkeborg, Kolding og OKS,
Dermed var begge kongeblå mandskaber sikkert videre til semifinalerne næste dag, hvor U13 skulle møde FC Skanderborg, mens U15 skulle krydse klinger med Vejle. Her stoppede dominansen desværre, for U15 måtte se sig slået 3-1 af sine jyske modstandere, hvorfor de skulle spille om tredjepladsen. Her fik de heldigvis lidt oprejsning med en 1-0-sejr over Roskilde, og altså bestemt en godkendt præstation i det vestjyske.
U13 skulle som sagt også spille semifinale, og det gik noget bedre end de ældre klubkammerater. 2-0 sejrede De Kongeblå overbevisende over FC Skanderborg, og det banede vej for en finale mod Silkeborg, hvor U13-talenterne viste klassen og satte trumf på med en 1-0-sejr. Dermed kunne de lade sig hylde som ubesejrede vindere af Esbjerg Elite Cup, og der blev da også tid til at posere med pokalen, som det kan ses på billedet ovenfor.