De Kongeblå spillede onsdag aften 2-2 med Vestegnsklubben

Foto: fodboldbilleder.dk

Brøndby snød igen U17 i overtiden

På en straffesparksscoring i overtiden blev De Kongeblå U17-talenter frarøvet tre point i onsdagens opgør mod Brøndby

U17-talenterne var onsdag aften i aktion hjemme på Lyngby Stadion, hvor Brøndby kiggede forbi til en duel om placeringerne i toppen af rækken. Med en sejr kunne De Kongeblå skabe et afgørende hul i tabellen til gæsterne, og fra kampens start virkede Lyngby-spillerne da også opsatte på, at den mission skulle lykkes.

De satte sig nemlig på kampen fra første fløjt, og der var således ikke spillet mere end knap ti minutter af opgøret, før Emilio Simonsen satte en tyk streg under sin topscorerværdighed med et drøn op i krogen, som bragte De Kongeblå på 1-0. Hjemmeholdets dominans fortsatte efter scoringen, hvilket kastede flere gode chancer af sig, mens Brøndby ikke havde meget at byde på, og det gav pote ti minutter efter scoringen. Her fordoblede Emil Bodholdt nemlig føringen, da han ved bagerste stolpe headede et frisparksindlæg i kassen, og dermed var de tre point inden for rækkevidde.

Der var imidlertid kun spillet en fjerdedel af opgøret, så meget kunne stadig nå at ske, men det tydede nu alligevel på, at De Kongeblå skulle score næste gang med tanke på spil og chancer. Hverken Emilio Simonsen eller Esben Wold udnyttede dog deres tilbud, og så kunne gæsterne i stedet reducere til 2-1 omkring den halve time, da de pludselig slap alene igennem på en halv kontrachance. Kort efter måtte Alexander Hasmark i Lyngby-målet så redde en lignende chance, og dermed var stillingen 2-1 ved pausen.

Reduceringen og de sidste ti minutter af første halvleg fik Brøndby-mandskabet til at lugte blod, og de kom derfor langt mere aggressivt ud til anden halvleg, som hurtigt blev præget af duelspil og mange boldtab. Af den årsag blev der ikke skabt helt så mange chancer som i første halvleg, men Emilio Simonsen havde dog endnu en stor mulighed, som han sparkede forbi kassen, og de mange brændte chancer skulle vise sig at blive afgørende med få minutter tilbage af opgøret.

De Kongeblå var efterhånden kommet langt tilbage at stå for at forsvare føringen hjem, og da Emil Bodholdt i kampens overtid kastede sig ned i en glidende tackling for at blokere et indlæg, ramte bolden hans arm, hvorfor dommeren så sig nødsaget til at dømme straffe. Spillets største chance blev omsat til 2-2, og kort efter lød kampens sidste fløjt, som må efterlade Lyngby-mandskabet med en bitter smag i munden, da de havde alle muligheder for tre point.

Ikke desto mindre endte det, ligesom i det omvendte opgør i efteråret, 2-2 mellem de to mandskaber efter en overtidsscoring af Vestegnsklubben. Pointdelingen rykker ikke meget i stillingen, hvor De Kongeblå stadig indtager femtepladsen, mens Brøndby-talenterne fastholder deres ottendeplads.