Også Curovic støder til U18-landsholdet

Foto: fodboldbilleder.dk

Også Curovic støder til U18-landsholdet

Som det var tilfældet med Gustav Marcussen, er også Adnan Curovic blevet efterudtaget til det danske U18-landsholds kommende venskabskampe

Oliver Kjærgaard var oprindeligt eneste kongeblå islæt på det danske U18-landshold, som næste uge drager til Montenegro for at spille to venskabskampe mod værternes bedste U18-talenter, men tingene har ændret sig siden offentliggørelsen af den første trup. Først gjorde Gustav Marcussen Kjærgaard selskab, og nu har endnu et Lyngby-talent så fundet vej til det fine selskab.

Æren er tilfaldet forsvarsspilleren Adnan Curovic, der ligesom Kjærgaard og Marcussen til daglig gør sig på De Kongeblås U19-hold, som har imponeret stort i U19 Ligaen i dette forår. Modsat de to andre Lyngby-talenter er 18-årige Curovic en særdeles rutineret herre i landsholdssammenhæng, hvor han står noteret for hele 22 officielle landskampe fordelt på U16-, U17- og U18-landsholdet, mens han én gang tidligere desuden har været udtaget til en træningssamling på U19-landsholdet.

Curovic og co. mødes med resten af landsholdstruppen søndag den 8. maj i København, og dagen efter går turen så til Montenegro, hvor de to venskabskampe spilles den 10. og 12. maj. Dagen efter sidste kamp vender de danske drenge så snuden hjemad igen for at passe opgaverne i deres klubber.