De kongeblå talenter kan fortsætte deres gode stime onsdag aften

Foto: fodboldbilleder.dk

U17 kan hægte Brøndby af i direkte duel
U17-talenterne skal igen i aktion – denne gang i en midtugekamp – når Brøndbys U17-mandskab kigger forbi Lyngby Stadion onsdag aften
Der er godt og vel en måned til sæsonafslutning for De Kongeblås U17-hold, og med fem kampe tilbage spidser det for alvor til i U17 Ligaen, hvor de unge talenter er med i subtopstriden. Her befinder Brøndbys talenter sig ligeledes, og netop de to mandskaber krydser klinger onsdag aften på Lyngby Stadion i en duel, som kan vise sig at blive afgørende for de endelige placeringer.
I skrivende stund sidder De Kongeblå med de bedste kort på hånden, da de på femtepladsen har fire point ned til Vestegnsklubben, som befinder sig på ottendepladsen og dermed lige præcis sniger sig med i subtopstriden. Med en sejr kan Lyngby-talenterne dog mere eller mindre hægte Brøndby af i den tætte kamp om pladserne, og samtidig vil tre point betyde, at De Kongeblå går forbi AaB og FC Midtjylland i tabellen og op på rækkens tredjeplads – dog med flere spillede kampe.
De to mandskaber har allerede krydset klinger én gang tidligere i sæsonen, og her måtte Lyngby-spillerne nøjes med 2-2 på Vestegnen efter en udligning fra værterne i noget nær sidste sekund. Den dukkert kan De Kongeblå revanchere i morgen eftermiddag, og selvom intet naturligvis er givet på forhånd, tyder det på en hjemmebanesejr, hvis man tager et kig på de to mandskabers nuværende formkurve. Her er Lyngby-spillerne ubesejrede i seks kampe i træk, hvoraf de seneste to har kastet sejre af sig, mens Brøndby-talenterne omvendt kun har vundet i et af deres seneste seks forsøg.
Morgendagens opgør fløjtes i gang klokken 18.00 på Lyngby Stadion og ledes af dommer Emil Martinussen.